Diferencies ente revisiones de «Formentera»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 5:
 
== Xeografía ==
El conceyu inclúi, amás de la islla de Formentera, les islles y castros del abarganando ente los cualos destaquen se Espalmador y se Espardell. La superficie total del conceyu ye de 83,20 km², cosa que suponsupón solo'l 1,64 % de la superficie total de les Baleares.
 
La islla tien una forma allargassada d'este a oeste, formada por dos puexu a cada estremu y una franxa de terrén llarga y apertón que los xune.
Llinia 38:
 
=== Periodu islámicu ===
El periodu islámicu (902 – 1235) suponsupón una nueva organización social y económica alredor de la alqueria como unidá granible agrícola. La población ye culta y fuertemente arabitzada.
 
El 1109 sufre una incursión noruega empobinada por Sigurd Y de Noruega Magnússon "Jórsalafari" Los fechos queden recoyíos a la hestoria de los reis de Noruega redactada pol islandés Snorri Sturluson versu'l 1220 y conocida col títulu de Heimskringla o Orbe del Mundu. Na tradición popular formenterera alredor de la cueva deas Fumu. La islla apaez mentada a la Heimskringla baxu'l nome de Forminterra.
Llinia 53:
 
=== Sieglos XIX a XXI ===
La derrota del bandu austriacista na Guerra de Socesión suponsupón la confiscación de les salines, el principal recursu de la islla. Les condiciones de vida son dures y l'economía ye de subsistencia, básicamente agraria. La islla atópase desforestada y los estaños saliners en mala traza. El 1822 instáurase de volao el primer conceyu de la islla, reinstaurat el 1837 y nuevamente suprimíu ente 1870 y 1888.
 
Turismu na sablera.