Diferencies ente revisiones de «Humor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 11:
El humorismo fai usu de la [[comicidad]] pa derivar nuna forma de [[entretenimientu]] y de [[comunicación]] humana, que tien la intención de faer que la xente siéntase meyor, inclusive [[Felicidad|feliz]], y ría. L'humor algama, inclusive, una forma d'espresión nos animales; los [[Etoloxía|etólogos]] señalen que l'humor ye primero de too un rictus qu'apaez nos llabios de los primates y amuésase cuando éstos enfréntense a situaciones pa ellos absurdes, irresolubles, inasumibles, dañoses o cenciellamente incomprensibles: enseñar los dientes ye una forma d'esviar un impulsu [[Agresividá|agresivu]] o de resumilo [[mímica]]mente, un tipu de [[Sublimación (psicoloxía)|sublimación]] intelixente que sirve pa evitar la [[violencia]] y el [[dolor]]. D'ende qu'enseñar los dientes o rir ente los humanos tea frecuentemente amestáu a [[Disociación (psicoloxía)|disociarse]] d'acontecimientos qu'amenen de normal fonda molición y que munches vegaes acomuñar cola desgracia ([[humor negro]]). Inclusive se fala dacuando de la llamada risa nerviosa, como un [[actu fallíu]] del [[soconsciente]]. Dende esti puntu de vista, l'humor constituyir nun actu de purificación que dexaría sacupar esta [[violencia]], nacida de la [[frustración]] y del [[sufrimientu]].
 
L'humor desempeña una función [[Catarsis|catártica]] asemeyada a la de les [[llárima|llárimes]], pero distintu tocantes a que l'humor suponsupón una separación de y non una identificación col oxetu que ye soporte del mesmu, un desaprecio y non una [[compasión]]. D'ello deriva tamién la interesada relación sadomasoquista ente l'humorista y l'auditoriu, que s'espresa en risa; l'humorista preséntase bien frecuentemente ante los sos oyentes como resentíu y humildáu.
 
El términu ''humor'' aniciar pola teoría de [[los cuatro humores]] del cuerpu de la medicina griega, que'l so equilibriu regulaba l'estáu d'ánimu: la [[bilis]], la [[mucosidad|flema]], la [[sangre]] y la [[bilis negra]] o ''atra bilis''. El calter humorísticu correspuende al humor sanguíneo, frente a la murnia del calter bilioso, la roxura del calter atrabiliario y el pensamientu y estolidez del calter flemático.
Llinia 44:
cavilga alrodiu de la naturaleza del humorismo nel so artículu «Gravedá ya importancia del humorismo» –que más tarde incluyiría sol títulu de «Humorismo» nel so llibru Ismos–, «namái pretende desacomodar interiores y desmontar verdaes»;<ref>Ramón Gómez de la Serna; “Gravedá ya importancia del humorismo” n'Una teoría personal del arte, Madrid, Tecnos, 1988 (1.ª Ed.), pág. 205</ref> un humorismo que relativiza les coses, critica lo que cree ser definitivu...: «Nun se propón el humorismo correxir o enseñar, pos tien esi dexo d'amargura del que cree que tou ye un pocu inútil».<ref>R. Gómez de la Serna; Op. cit., pág. 205</ref>
 
Si la comicidad precisa de la norma social como puntu de referencia a qu'oponer el fenómenu risible, el humorismo, al identificase emotivamente con quien s'atreve a contravenir los valores o costumes del grupu, suponsupón una actitú abierta, innovadora ya inclusive subversiva. La llibertá va ser la divisa del humorismo asina entendíu.
 
=== Humor satírico ===
Llinia 207:
Nesti sentíu, [[Henri Bergson]] na so obra clásica -y rire asegura que'l mayor enemigu de la risa ye la emoción, magar considera lo risible como la percepción de la rixidez, anquilosamiento o la mecanización de la vida. Lo risible, espresa por tanto, según Bergson, cierta imperfección individual o colectiva qu'esixe una corrección inmediata y esta corrección ye la risa, que zarra, amás, un deséu d'humildar al suxetu risible col enfotu de modificar la so conducta. Dellos filósofos caracterizaron lo risible –ente ellos [[Schopenhauer]] o [[Hegel]]–como la percepción d'un contraste, un contrasentíu o incongruencia. Los actos que s'escapen a les lleis, vezos y convenciones y opónense o destrúin lo previsto, seríen actos risibles. Inclusive en dellos casos consideraron la novedá como una traza esencial de lo risible. Na famosa obra de [[Miguel de Cervantes]], por casu, utiliza la llocura de [[Don Quixote]] como una xustificación pa presentar una serie de situaciones incongruentes que resulten risibles y qu'amás inclúin la sorpresa polo inesperao de diches situaciones a lo llargo de tola obra.
 
Esta concepción de lo risible como subversión o, cuantimenos, como diverxencia con respectu al sistema de valores vixentes nun determináu grupu social, esplica que la comicidad varie de país a país y tresfórmese col tiempu, yá que, al igual qu'el costumes y les normes, ta suxeta a condicionamientos culturales y de les modes. El contestu que favorez la percepción de lo risible apaez estrechamente venceyáu al xuegu, entendíu non yá como actividá contraria al trabayu prácticu, sinón como actitú opuesta a la seriedá. Esti aspeutu lúdicu de lo risible dexó rellacionar el placer risible col gocie estéticu,<ref>Rosa María Martin Casamitjana; L'humor na poesía española de vanguardia, Madrid, Gredos, 1996, pág. 30</ref> pos –sacante para quien atribúin a la risa la función de correctivu social–, tienen dambos el mesmu calter desinteresáu. Pero a la supuesta gratuidá del prestar cómicu opón Lipps<ref>Op. cit., pág. 566</ref> dos razones pa escluyilo del ámbitu de la estética: la primera, que'l gocie nun procede del oxetu sinón de la relación intelectual que s'establez col mesmu; la segunda, l'ausencia de comunicación sentimental. Sicasí, sigue, ello nun torgar que lo risible sía un posible mediu pal llogru de prestar estéticu si la negación que suponsupón la comicidad sirve pa realizar por contraste lo positivo o sublime d'un valor negáu, nesti casu falar de humorismo.
 
== Humorismo y comicidad nes teoríes del humor ==