Diferencies ente revisiones de «Montmeló»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 46:
La recuperación del manuscritu de Joseph Fransí, revelónos interesantes noticies sobre Montmeló de los sieglos XV, XVI y XVII.
 
La construcción de la moderna N-152, Barcelona-Vich, nel añu 1843, suponsupón pa Montmeló un gran atrasu, yá que queda definitivamente al marxe d'estes víes de comunicación históriques. La construcción del ferrocarril (1854), la ponte sobre'l Besós y l'instalación de la fábrica Cucurny, son l'empiezu d'un procesu de industrialización y de crecedera económica y demográficu que tien el so puntu álgido nos años sesenta. La puesta en funcionamientu nel añu 1991, del Circuitu, dio a conocer el nome de Montmeló.
 
Nos últimos venti años, al llau d'esta crecedera, hemos d'añedir el sociocultural, deportivu y urbanísticu. Nel pueblu abonden los equipamientos comuñales: piscines, biblioteca, ludoteca, Centru de Salú, Casal de los Güelos, colexos públicos, Centru Cultural y de los Mozos, equipamientos deportivos, la Escuela de Música, la Escuela d'Adultos, el Pabellón, l'Institutu, el Muséu Municipal de Montmeló, producieron importantes meyores na calidá y cantidá de los servicios; tamién s'ameyoró la redolada urbana: Parque del Santu Cristu, zona de peatones de la cai García Lorca, Parque de la Quintana, zona de peatones de la cai Mayor y adquirióse patrimoniu como ye'l casu de "La Torreta", de dómina moderna y qu'agora ye la see del Centru Cultural, y el xeriátricu "Can Dotras". El mediu ambiente, la llimpieza, los árboles y xardinos tuvieron una atención creciente.