Diferencies ente revisiones de «Pena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Orotografía habitual na wiki
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 12:
La pena produz una serie d'efectos nel conxuntu d'individuos que componen la [[sociedá]] que se suponen positivos pa ésta, y que según la [[teoría relativa de la pena]], seríen los oxetivos nos que s'encontaría l'aplicación [[coacción|coactiva]] de la pena. Asina, tantu la [[teoría retributiva de la pena]] (o teoría absoluta de la pena), como la teoría relativa antes mentada coinciden en que la pena, tantu na so aguada coactiva como na so aguada [[coerción|coercitiva]] tienen, o han de tener los siguientes efectos:
 
* [[Prevención xeneral]]: Empobinada al conxuntu de la sociedá. Respectu del aspeutu negativu, la pena ye una coacción psicolóxica cola que s'amenacia a la sociedá y colla a los potenciales delincuentes por que se abstengan de delinquir. En cuanto al aspeutu positivu, la función de la pena ye confirmar la vixencia del ordenamientu xurídicu na conciencia colectiva.<ref>{{cita web |url=http://facultad.zzl.org/areas/penal/pena.html |título=Definición de pena Derechu Penal: Parte Xeneral. |fechaacceso=18 de xunetu de 2012 |obra=Facultá de Derechu }}</ref>
 
* [[Prevención especial]]: El destinatario de la prevención especial ye la persona concreta del delincuente y tien por oxetu torgar que cometa nuevos delitos. Esto llógrase:
Llinia 51:
La pena privativa de llibertá, tal como'l so nome indicar, consiste en quitar de [[llibertá de tránsitu]] al individuu sentenciáu; estremar de la "''prisión preventiva''" porque la pena privativa ye resultáu d'una [[sentencia]] y non d'una midida transitoria como asocede con aquélla. Coles mesmes estrémase de les denominaes "''penes limitativas de derechos''" en que la pena privativa nun dexa al [[reu (Derechu)|reu]] caltener la so llibertá ambulatoria mientres la "''pena limitativa de derechos''" por cuanto ésta nun afecta de nenguna manera la llibertá del reu pa movese y solamente impon la obligación de realizar ciertos actos (por casu, emprestar servicios a la comunidá) o la torga d'executar otros (exerciciu d'un oficiu, por casu).
 
Magar que vien ser una concreción de la pena privativa de derechos, la doctrina asitiar nun campu estreme por cuenta de la so importancia. Ye la sanción penal más común y drástica nos ordenamientos occidentales (sacante la pena de muerte, d'escasa estensión). SuponSupón la privación de la llibertá del suxetu, y dependiendo del grau de tal privación, pueden estremase les siguientes:
* [[Prisión]].
* [[Arrestu domiciliariu]].