Diferencies ente revisiones de «Sudetes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"lexislación" -"-llexislación"
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
Llinia 50:
Otres minoríes alemanes en Moravia, [[Brno]], [[Jihlava]] y [[Olomouc]] tamién intentaron xunise a Austria germanohablante pero nun lu consiguieron.
 
La comisión norteamericana de la [[Conferencia de Paz de París (1919)|Conferencia de Paz de París]] fixo una serie d'encamientos, darréu ignoraes, alrodiu de les reclamaciones territoriales cheques de territorios germanohablantes, nes cualos alvertíase de la inxusticia qu'esto suponíasupónía, agravada en disparando l'exércitu checu contra simpatizantes alemanes el 3 de marzu de 1919, y del peligru potencial pal futuru de Checoslovaquia que supondríen tales aspiraciones (qu'incluyíen la rexón de [[Lusacia]]), sobremanera teniendo en cuenta que los germanohablantes d'estes rexones cuntaben con millones de simpatizantes n'Alemaña y Austria, nun dando enforma creitu al ésitu de tal esperimentu. Estos encamientos fueron ignoraes y Checoslovaquia esixó la inclusión de los Sudetes nel so territoriu, lo que foi refrendáu pol [[Tratáu de Saint-Germain]] en 1919.
 
Les disputes ente checos y germanohablantes persistieron nos años 20 y agraváronse nos 30 cola crisis económica que cutió de forma especialmente dura los Sudetes, una y bones estos dependíen d'industries fuertemente esportadores, como la industria del papel, los xuguetes o'l vidriu, el 60% de que la so producción checa realizar nos Sudetes y el 78% esportábase. Esto fixo disparase'l desempléu y, de resultes del descontentu, racializarse la ideoloxía de munchos habitantes de la zona.
Llinia 62:
Tres la ocupación alemana, los Sudetes fueron puestos so alministración militar col xeneral [[Wilhelm Keitel]] como gobernador. El 21 d'ochobre de 1938, el territoriu estremóse, incorporando la parte meridional a los vecinos distritos de Oberdonau y Niederdonau. Cola parte septentrional y occidental creóse'l distritu Sudetenland y la ciudá de Reichenberg (na actualidá Liberec) nomóse la so capital. Konrad Henlein, yá integráu nel [[partíu nazi]], gobernó'l distritu como [[Reichskommissar]] y a partir del 1 de mayu de 1939 como [[Reichsstatthalter]] hasta'l 4 de mayu de 1945. Sudetenland cuntaba con tres distritos: Eger (capital Karlsbad), Aussig (Aussig) y Troppau (Troppau).
 
Poco dempués de l'anexón, empezaron a ser escorríos los xudíos, otres minoríes y los disidentes políticos. Nel intre de la guerra, los nazis tresportaríen a unos 300.000 xudíos checos a campos de concentración, onde'l 90% morrería, camudando la sociedá de la rexón pa siempres. Magar ello, el 4 d'avientu de 1938 celebráronse eleiciones que rexistraron un sofitu del 97,8% de los votos pal [[Partíu Nacionalsocialista Alemán]]. Alredor de mediu millón d'alemanes étnicos afiliar a esti partíu, lo que suponsupón alredor del 17% de la población, colo que se convirtió na rexón más pronazi d'Alemaña (el nivel mediu d'afiliación n'Alemaña yera del 7,85%). Pola so conocencia de la llingua checa, munchu alemanes de los Sudetes fueron emplegaos na alministración del nuevu [[protectoráu de Bohemia y Moravia]], según n'otres organizaciones nazis. El más notable foi [[Karl Hermann Frank]], xeneral de les [[SS]] y la policía y Secretariu d'Estáu nel Protectoráu.
 
=== Espulsión y reasentamientos ===