Diferencies ente revisiones de «Maria Callas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"austríaco" +"austríacu
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- en vivu + en direuto )
Llinia 129:
Les sos máximes creaciones fueron ''Norma'', ''Medea'', Violetta en ''La traviata'', ''Lucía'' y ''Tosca'', siguíes por Elvira en ''Los puritanos'', Lady Macbeth en ''Macbeth'', ''La Gioconda'', ''Il trovatore'', ''La sonnambula'', ''Anna Bolena'', ''Ifigenia'', ''Madame Butterfly'', ''Turandot'', Rosina en ''El barberu de Sevilla'' y Armida. Nel final de la so carrera en 1964 encetó ''[[Carmen (ópera)|Carmen]]'' nel estudiu de grabación como fixera en 1956 con Mimí de ''[[La boheme]]'' y ''[[Manon Lescaut (ópera)|Manon Lescaut]]'', papeles que nunca cantó n'escena (tampoco Nedda de ''[[I pagliacci]]'').
 
Verdaderamente, diverses grabaciones n'estudiu o funciones en vivudireuto son consideraes por críticos y el públicu como versiones definitives o la meyor hasta l'actualidá, o sía que non reconocíes llargamente como llexendaries. Tal foi'l casu de la ''Aida'' (na representación en Belles Artes, Méxicu de 1951), ''I Puritani'' (de La Scala en 1953 xunto a Di Stefano), ''Medea'' (cola famosa reposición en Florencia de 1953), ''Tosca'' (particularmente la versión discográfica considerada «definitiva» de 1953), ''La Sonnambula'' (representación en La Scala de Viscoti en 1955), ''Lucia di Lammermoor'' (principalmente les de Berlín dirixíes por Karajan en 1955), ''Norma'' (siendo la Norma arquetipica, trunfó como tal mientres tola so carrera. Destácase como la más prominente la ''Norma'' xunto a Del Monaco y Simionato de La Scala en 1955), ''Il Trovatore'' (na grabación empobinada por Karajan de La Scala en 1956), ''Anna Bolena'' (na campanuda producción de Viscoti pa La Scala en 1957), ''La Traviata'' (la función en Lisboa de 1958), ente otres.
Amás ciertos roles, nos que nun abondó, considérense notables como'l so ''Nabucco'' (na versión de 1949), ''Turandot'' (nuna famosa reposición nel Teatru Colón de 1949), el so Gilda de ''Rigoletto'' (en La Scala de 1955 al pie de Gobbi y Di Stefano), amás d'una famosa Rosina de ''Il barbiere di Siviglia'' (grabación de 1957 al pie de Gobbi).
 
Llinia 194:
 
== Cronoloxía de les principales grabaciones ==
La carrera discográfica comercial de Callas empieza en payares de 1949 con un discu de la Cetra onde canta'l ''[[Liebestod]]'', aries de Verdi y Bellini y remata con tomes d'EMI en marzu de 1969. He equí una cronoloxía de principales grabaciones d'estudiu y en vivudireuto d'óperes completes (en negrina les grabaciones rexistraes n'estudiu).<ref>{{cita web
| url = http://www.operadis-opera-discography.org.uk/CLSICALL.HTM
| títulu = There are 90 recordings on file in which Maria Callas appears, en Operadis.