Diferencies ente revisiones de «Galera»

Contenido eliminado Contenido añadido
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 2:
[[Imaxen:Galley La Reale.jpg|thumb|right|250px|Dibuxu la galera real francesa ''La Réale'' (1697)]]
 
La '''galera''' ysye un [[barcu]] impulsáu pola fuerza de los remos y pol [[vientu]].
 
La galera ye un barcu que esite dende la l'antiguedá. Orixinalmente, usaba una fila de remeros por cada llau del barcu. Tiempu dempués, los fenicios inventaron una galera con dos files de remeros, que yera más veloz ensin perder maniobrabilidá; esta evolución de la galera llamósellamose [[ birreme]]. Na [[Antigua Grecia]]encastaronn encastaron y usaron el [[trirreme]], galera de tres files de remeros. Los antiguos romanos, y enantes d'ellos los cartaxineses, llegaron a utilizar el [[quinquerreme]], con cinco files de remos, magar que lo común yera usar birremes.
 
Los remeros normalmente yeren esclavos o prisioneros. Demientres munchos sieglos calteniose la condena a galeres como unu de los más crueles castigos posibles, tanto que incluso Miguel de Cervantes mencionabala nel [[Quixote.]]
Llinia 10:
Demientres la [[Edá Media]] nun ficieronse progresos notables nel arte de construir embarcaciones. La innovación de montar una fila de remeros extra foi abandonada. por embargu, les galeres permitieron a diverses cultures espardise pel mar.Foi casu talu, por exemplu, del célebre ''drakkar'' o [[barcu-dragón]] de los [[vikingos]].
 
Nel [[SiegloSieglu XV]] apaece una nueva clase de embarcación, llamada [[carabela]],usaba un velame variau pa navegar ensin remeros, y poro requería muncha menos tripulación que la galera.Por embargu, la carabela nun sustituyó rápidamente a la galera. Pa dar una idega: na domina del descubrimientu de [[América]], [[1492]], la espedición de [[Cristóbal Colón]] navegó en dos [[carabeles]] y una [[carraca]], pero la flota aconceyada polas potencies cristianes escontra el [[Imperiu Otomanu]] demientres la [[Batalla de Lepanto]] en [[1571]] yeran galeras principalmente. Esti sedría el caberu combate hestóricu au dicha embarcación sedría utilizada.
 
Demientres el [[Renacimientu]] apaece un tipu intermediu; una galera con veles, llamada [[galeaza]], precedente del [[galeón]].