Diferencies ente revisiones de «Fructuoso de Braga»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Monesteriu +Monasteriu)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-monesteriu +monasteriu)
Llinia 10:
Fructuoso foi güérfanu na adolescencia, decidió abandonar los curiosos de la corte y retirase a la vida solitaria. La so familia tenía delles propiedaes en [[El Bierzo]], y ellí decidió retirase, a imitación de los [[ermitañu|ermitaños]] orientales. Pero enantes foi al llau del sabiu obispu de Palencia, [[Conancio (obispu de Palencia)|Conancio]], xuntu al cual aprendió de les [[Biblia|Sagraes Escritures]] y [[música]], viviendo dalgún tiempu na escuela episcopal de la ciudá. Dempués apurrió los sos bienes a los probes, dio llibertá a los sos esclavos y coló al Bierzo. Ellí, nel ''valle de Compludo'', llugar montascosu y de mal accesu, apurrir a la vida cenobítica, viviendo nuna cueva, faciendo dures penitencies y alimentándose frugalmente.
 
Llueu la fama de la so vida estender pola rexón y fora d'ella. Munchos homes y muyeres llegaron tamién a El Bierzo, que se pobló de [[cenobita|cenobites]] y penitentes, hasta'l puntu de que sería la rexón conocida pol nome de «la Tebaida española» o [[Tebaida berciana]]. Foi tal la lexón de solitarios que pobló aquellos montes, que Fructuoso viose obligáu a fundar el primeru de los sos monesterios: el de Compludo, pal que redactó la so primer riegla monástica. De toes partes llegaron monxos, nuevos y vieyos, nobles y esclavos, xefes militares y soldaos, que tosquilaben la so cabeza y vistíense de sacu pa faer penitencia. Asina'l monesteriumonasteriu tomó la forma d'aldega, onde vivíen, coles mesmes separaos, les esposes y los fíos de los monxos. Les esposes, apurríes tamién a la más aspra vida monástica, y los neños aprendiendo na escuela monacal la so futura vida relixosa. Desque entraben en Compludo teníen d'escaecer les sos antigües relaciones familiares y aisllase na [[Oración (relixón)|oración]] y la [[penitencia]].
 
Una vegada entamáu'l monesteriumonasteriu de Compludo, al que los grandes señores ufiertaben costantemente donaciones, el Santu decidió tornar a la vida cenobítico y solitario, y asina buscó un nuevu llugar, entá más montascosu y inaccesible nuna cueva del monte Aquiana (o la Guiana) nel [[valle del Oza]]; güei cerca d'ella, ta'l [[Monasteriu de San Pedro de Montes]] y hasta va un sieglu vivieron nél monxos herederos de la fundación fructuosiana. Hasta'l nuevu retiru siguiéronlu almiradores y discípulos y obligar al poco tiempu a llevantar un nuevu monesteriumonasteriu: el llamáu [[Monasteriu de San Pedro de Montes|Rupianense]]. Hasta qu'un día, dende Compludo, los monxos de la primer fundación fueron a pol Santu y fixéron-y tornar. Volvió escapase Fructuoso, y los fechos repitiéronse, esta vegada na [[sierra de Aguiar]], onde fundó'l tercer monesteriumonasteriu d'El Bierzo: ''San Félix de Visonia''.
 
== Fundaciones d'El Bierzo ==