Diferencies ente revisiones de «Montmeló»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Monesteriu +Monasteriu)
Llinia 36:
El llugar sigue transitáu. A pesar el nuevu trazáu del emperador Augusto pola mariña, la via del interior, la de la depresión prelitoral, nun se pierde. Tolos itinerarios, tanto romanos como árabes o medievales, confirmar.
 
Los destinos de Montmeló tuvieron amestaos mientres sieglos al [[MonesteriuMonasteriu de San Pedro de les Puellas]] de Barcelona; amás de l'acta de consagración de la Ilesia nel añu 945, caltener nel so archivu importantes referencies a la nuesa história. Montmeló yera conocíu como "los masos de Sant Pere", el llugar onde s'atopa'l Circuitu yeren dos d'estos masos: la "Torre Pardalera" y el de "Can Cabanyes" dataos yá nel sieglu XII y que fueron desamortizados al monesteriu a finales del sieglu pasáu.
 
L'orixe de la ilesia atópase nes construcciones prerromániques del sieglu X, d'influencies carolinxes y con tresformamientos posteriores de los sieglos XI i XII. Anguaño, solo queda d'esta primitiva ilesia románica, l'ábside semicircular, el muriu de la fachada actual y parte del campanariu.
Llinia 77:
 
==Fiesta Mayor==
Enantes celebrábase en redol al 15 d'agostu coincidiendo cola festividá de L'Asunción de La nuesa Señora, pero'l conceyu decidió camudar la fecha de celebración al últimu domingu de xunu, casi siempres coincidiendo cola festividá de San Pedro, conmemorando la relación secular de Montmeló col monesteriu benedictín de [[MonesteriuMonasteriu de San Pedro de les Puellas|San Pedro de les Puellas]].
Nos últimos años la Fiesta Mayor estremar en dos collas, la de Melons (en referencia al nome del conceyu) y la de Creuats (en referencia a los Trés Crucies), representaos pol color verde y el colloráu respectivamente, que compiten en distintes pruebes a lo llargo de la Fiesta Mayor.