Diferencies ente revisiones de «Supersimetría»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m a
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- modelo + modelu )
Llinia 7:
== Introducción ==
Según el [[modelo estándar]] (SM, de les sos sigles n'inglés) de la física de partícules, la materia ta formada por [[fermiones]] (de la mesma estremaos en [[quark]]s y [[leptón|leptones]]), y por [[bosones]] que son les partícules que tresmiten les interacciones fundamentales de la naturaleza ([[interacción electromagnética]], [[interacción nuclear fuerte]] y [[interacción débil|interacción nuclear débil]]).
La supersimetría estiende'l númberu de partícules del SM de forma que a cada partícula correspuéndelu una '''compañera supersimétrica''' denominada '''super compañera'''. Asina, cada bosón tien una super compañera fermión y viceversa. Les super compañeres de los fermiones son bosones y reciben nomes qu'empiecen cola lletra ''s''; asina, el [[electrón]] tien como super compañera'l '''selectrón''', y los [[quark]]s, los [[squark]]s. Les super compañeres de los bosones son fermiones con nomes que terminen en ''-ino'', asina la del [[fotón]] ye'l [[fotino]] y la del [[gravitón]] (si inclúyese la [[gravedá]] nel modelu), el [[gravitino]]. La estensión mínima del modelomodelu estándar qu'inclúi supersimetría conozse como [[MSSM]] (del inglés: Minimal Supersymmetric Standard Model).
 
Sicasí, por cuenta de que diches '''compañeres supersimétricas''' entá nun pudieron ser creaes nel llaboratoriu, les sos mases tienen de ser enforma mayores que les de les partícules orixinales. Esto implica que la supersimetría, de ser cierta, ta rota por dalgún mecanismu. La especificación de dichu mecanismu da llugar a diverses simplificaciones del MSSM.