Diferencies ente revisiones de «Catalina II de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
m Iguo verbu "dirixir"
Llinia 145:
Frente a estes circunstancies, los polacos intentaron caltener la so independencia en tantu los [[aristócrates]] de la Confederación de Targowica abrazaren la causa de l'autonomía nacional, deslusionados porque Rusia aprovechara la derogatoria de la [[Constitución del 3 de mayu]] p'amestase nuevos territorios. N'abril de 1794 un batallón de soldaos polacos sublevóse ante la orde conxunta de [[Rusia]] y [[Prusia]] por que el exércitu de Polonia amenorgar a la metá. Esti eventu causó una sublevación xeneralizada de los polacos contra les guarniciones rusu y prusianu que fueren acantonaes en territoriu polacu de manera permanente dende 1793.
 
Nuevamente [[Tadeusz Kosciuszko]] dirixiódirixó les tropes polaques, pa lo cual concibió la idea de proclamar el fin de la [[servidume]] llabradora, nun esfuerzu de reclutar más tropes y esaniciar diferencies sociales que pudieren ser esplotaes por rusos y prusianos. Sicasí, el so esfuerzu fracasó en cuantes que munchos aristócrates negar a esta concesión final en favor de los sos [[llabradores]]. Otru factor importante foi que Kosciuszko y los sos aliaos declararon qu'el so oxetivu final yera restablecer la independencia de Polonia pero non los vieyos [[privilexos]] de l'aristocracia, bastiando nuevamente la perda de sofitu ente la gran [[nobleza]] retrograda y [[reaccionariu|reaccionaria]]. De la mesma, la revuelta esta vegada estender a [[Lituania]], que manifestó'l so refugu a la ocupación militar rusa y espulsó a les sos guarniciones, en cuantes que los rebeldes polacos ufiertaren un venceyu políticu qu'otorgara mayores llibertaes a los lituanos nel esquema de la [[República de los Dos Naciones]].
 
Los polacos contuvieron primeramente a los prusianos nes contornes de [[Varsovia]], pero nun taben en condiciones de vencer un ataque simultáneu de tropes ruses; magar espulsar a los prusianos del norte de Polonia y de cuntar con una revuelta nacional en Lituania contra los rusos, los polacos topar en gran dificultá pa siguir la resistencia y a entamos de setiembre empezaron a ser vencíos pol xeneral rusu [[Aleksandr Suvórov]], que tomó [[Varsovia]] en payares de 1794, poniendo fin a la revuelta. Tropes prusianes retornaron a suelu polacu, reforzaes de momentu, pa recuperar les sos posiciones perdíes. Arriendes de esto la [[República de los Dos Naciones]] quedaba definitivamente escastada, partida ente los sos vecinos.