Diferencies ente revisiones de «Guerra de les Galies»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo verbu "dirixir"
m Iguo verbu "dirixir"
Llinia 102:
Ente 56 y 55 e.C. , les tribus xermanes de los [[usípetes]] y los [[téncteros]] (que sumaben de 150 a 180 mil persones, anque según César yeren 400 mil) cruciaron el Rin, y establecieron el so campamentu nel [[Ríu Mosa|Mosa]]. Dende ende, la caballería xermana atacó un campamentu romanu y mató a unos 6000 romanos. César axuntó'l so exércitu y empezó les negociaciones colos xermanos; pero cuando la caballería xermana alloñar a pastiar, el romanu atacó'l campamentu enemigu, matando o prindando a 100 000 d'ellos, la so mayoría muyeres, neños o vieyos. Arriendes d'ello, dambes tribus xermanes volvieron al so país colos supervivientes.
 
César condució les sos fuerces al otru llau del Rin l'añu [[55 a. C.|55 e.C. ]] pa llevar a cabu una espedición punitiva contra los xermanos, con cerca de 40 mil hombre construyó una ponte y crució el ríu. Los xermanos retiraron ante la meyora romana y nun presentaron batalla. El mesmu César envaloraba en 430 mil guerreros xermanos la fuerza enemigo anque güei considérase una desaxeración. Sicasí los [[suevos]], contra quien principalmente se dirixiódirixó la espedición, enxamás aportaron a combatíos.
 
Darréu, César crució'l [[canal de la Mancha]] a la cabeza de dos legión pa realizar una espedición similar contra los [[britanos]]. La incursión en [[Britania]] casi acabó en desastre cuando'l mal clima destruyó gran parte de la so flota y la inusual visión d'una inmensa cantidá de [[carru de guerra|carro de guerra]] provocó tracamundiu ente les sos tropes. César llogró desembarcar y venció en dos batalles a los britanos, pero al nun disponer de la so caballería como refuerzu y ante la cercanía del iviernu, decidió retirase del suelu britanu pa reorganizar les sos fuerces y entamar una segunda espedición. De los britanos aseguróse una promesa de rehenes, anque namá dos tribus cumplieron colo alcordao. En retirándose, tornó al añu siguiente con un exércitu enforma mayor que venció a los poderosos [[catuvellaunos]] y forzar a pagar [[tributu]] a Roma. L'efectu de les espediciones nun duró enforma, pero fueron una gran propaganda de les victories de César. El pueblu de Roma consideraba a esti xeneral que venciera a los estraños britanos y a los belicosos galos y xermánicos como'l meyor xeneral de la hestoria, asombrando a [[Pompeyo Magno]], daqué que finalmente se volvería en contra de César.<ref>[[Cayo Julio César]], ''De Bellu Gallico'', Llibru II I-XXXIII.</ref>