Diferencies ente revisiones de «Democracia lliberal»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- con los + colos )
m correiciones
Llinia 139:
Dalgunos [[Marxismu|marxistes]], [[comunismu|comunistes]], [[socialismu|socialista]] y [[Anarquismu|anarquista]] d'esquierda, argumenten que la democracia lliberal, ye constitutivamente basada en [[clase social|clases]], polo que nunca puede ser democrática nin [[democracia participativa|participativa]]. Conocer como democracia [[Burguesía|burguesa]] porque n'última instancia los políticos lluchen namái polos derechos de la burguesía. Acordies con [[Karl Marx|Marx]], la representación de los intereses de les distintes clases ye proporcional a la influencia que la influencia económica qu'una clase particular puede mercar (al traviés de sobornos, la tresmisión de la propaganda, el chantaxe económicu, la campaña "donaciones", etc.) Poro, l'interés públicu, nes llamaes democracies lliberales, ta estropiáu sistemáticamente pola riqueza de les clases lo suficientemente ricos pa ganar (l'apaición de) la representación. Por cuenta de esto, les democracies multipartidistas so la ideoloxía capitalista siempres s'aburuyen y antidemocráticu, el so funcionamientu namái la promoción de los intereses de clase de los propietarios de los medios de producción.
 
Acordies con Marx, la clase burguesa convertir en ricos al traviés d'una unidá d'apoderase de la plusvalía de los llabores creativos de la clase obrera. Esta unidá obliga a la clase burguesa p'amasar fortunes cada vez mayores al aumentar la proporción de la plusvalía por aciu la esplotación de la clase obrera al traviés de la llimitación términos y condiciones lo más asemeyaes a los niveles de probeza como sía posible d'elde los trabayadores. (A éstes esta obligación demuestra la clara llende a la llibertá burguesa, inclusive pa la mesma burguesía.)
 
Asina, según Marx, les eleiciones parllamentaries nun son más qu'un cínicu intentu sistemáticu d'engañar a les persones al dexa-yos, de xemes en cuando, pa sofitar una o otra de les opciones predeterminadas de la burguesía de qué partíu políticu puede defender meyor los intereses de los capital. Una vegada escoyíu, esti parllamentu, como una dictadura de la burguesía, promulga reglamentos que sofiten viviegamente los intereses de la so verdadera circunscripción, la burguesía.