Diferencies ente revisiones de «Discu de vinilu»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- en vivu + en direuto )
m correiciones
Llinia 167:
El vieyu formatu de 78 RPM siguió siendo producíu masivamente xuntu con nuevos formatos usando nuevos materiales hasta l'añu 1960 en países como Estaos Xuníos ya India (onde les grabaciones de los [[The Beatles|Beatles]] fueron llanzaes en 78 RPM). Por casu, l'últimu rellanzamientu de [[Columbia Records]] de [[Frank Sinatra]] foi en 78 RPM llamáu ''Young at Heart'' el cual foi puestu a la vienta'l 1 de Payares de 1954.<ref name="ReferenceA">''(Book)'', "Frank Sinatra: The Columbia Years:1943–1952: The Complete Recordings", unnumbered at back</ref>Entá na década de los 70, dellos discos infantiles yeren grabaos a 78 RPM. Nel Reinu Xuníu siguió usándose el formatu de 78 RPM y el de 45 RPM tardó más en faese popular. El formatu de 45 RPM devasó al de 78 RPM a finales de los 50, n'Estaos Xuníos, gracies a l'arribación de los adolescentes de la dómina
 
Dalgunos de los primeres senciellos de [[Elvis Presley]] para Sun Records pueden vender más copies nel formatu de 78 RPM que nel de 45 RPM. Asumir esto porque la mayoría de les vientes ente 1954 y 1955 fueron pal mercáu “hillbilly” nel sur y sureste de los Estaos Xuníos, onde la sustitución d'elde los reproductores de 78 RPM pola de los nuevos de 45 RPM yera un luxu reserváu pa poques persones. Pal añu 1957, RCA Victor anunció que los discos de 78 RPM constituyíen menos del 10% de les vientes de los senciellos de Elvis Presley polo que se dexaría de producir esi formatu. El postreru senciellu de Presley que foi llanzáu en 78 RPM nos Estaos Xuníos foi'l RCA Victor 20-7410 “I Got Stung/One Night” de 1958 pero nel [[Reinu Xuníu]] foi'l RCA 1194 “A Mess Of Blues/Girl Of My Best Friend” de 1960.
 
==== La era del microsurco y el vinilu ====
Llinia 182:
El LP de 12 pulgaes y 33 ½ RPM volvióse'l formatu predominante nos álbumes musicales y los LPs de 10 pulgaes dexaron de fabricase. L'últimu discu de [[Columbia Records]] de cualquier cantar de [[Frank Sinatra]] que se llanzara nun LP de 10 pulgaes foi Hall of Fame, CL 2600, llanzáu'l 26 d'ochobre de 1956, que contenía seis canciones feches por [[Tony Bennett|Tony Bennet]], [[Rosemary Clooney]], [[Johnnie Ray]], Frank Sinatra, [[Doris Day]] y Frankie Lane respectivamente.<ref name="ReferenceA"/> El LP de 10 pulgaes perduró nel [[Reinu Xuníu]] onde álbumes importantes como Lonnie Donegan Showcase y The Sound of Fury fueron llanzaos nesi formatu. El discu de 7 pulgaes de 45 RPM o “senciellu” caltener nel mercáu como un mediu pa discos de menor duración, esti regularmente contenía un ítem per llau. Los discos de 45 RPM emulaben el tiempu de reproducción de los de 78 RPM ente que'l LP de 12 pulgaes algamó la hora y media per llau del discu.
 
Los discos de 45 RPM tuvieron una variante conocida como [[estendéi play]] (EP) el cual algamaba de 10 a 15 minutos de reproducción per llau anque se tenía qu'atenuar (y posiblemente estruyir) el soníu p'amenorgar l'anchu del riegu. Los EPs yeren más baratos de producir y usábense en situaciones onde les vientes seríen llindaes o pa rellanzar LPs pa persones que solo teníen reproductores de 45 RPM. Los álbumes LP podíen ser mercaos 1 EP al empar, cada EP tenía 4 ítems per llau, o como conxuntu de 3 EPs con 12 ítems. Los EPs teníen un furacu nel centru más grande qu'el de los LPs lo que facilitaba'l manexu poles [[jukebox|rockolas]]. Los EPs fueron desfasaos eventualmente cola llegada d'elde los reproductores de trés o cuatro velocidad que reemplazaron a los de 45 RPM. Una señal d'esti desfasamiento foi l'últimu llanzamientu de Frank Sinatra nesti formatu col so álbum homónimu llanzáu por Columbia Records el 7 d'avientu de 1959.<ref name="ReferenceA"/> N'Europa siguió usándose esti formatu por más tiempu y foi particularmente popular na década de los 60 con grabaciones de [[The Beatles]] y [[Serge Gainsbourg]].
 
Ente la década de los 40 y la década de los 50, abondaben el reproductores que solo funcionaben con discos de 45 RPM, que nun cuntaben con bobines y que se conectaben a un radiu. Estos fueron reemplazaos eventualmente polos reproductores de tres velocidad.
Llinia 437:
Los [[audiófilos]] difieren nos sos argumentos sobre los méritos del LP en comparanza col [[Discu compactu|CD]] desque empezaron a comercializase los discos dixitales. Los discos de vinilu siguen siendo pervalibles pola so calidá de reproducción nes grabaciones análogues. Sicasí los defectos del LP inclúin ruiu superficial, erru de rastrexu, variaciones de tonu y que riquen mayor sensibilidá nel so manexu. Los filtros modernos de “anti-aliasing” y sistemes de sobre-muestreo que s'empleguen nes grabaciones dixitales amenorgaron los problemes reparaos nos primeros reproductores de [[CD]].
 
Esiste la teoría de que los discos de vinilu representen frecuencies más altes que los discos compactos. Según especificaciones na Rede Book», el CD tien una respuesta de frecuencies de 20 Hz a 22,050 Hz y la mayoría d'elde los reproductores de CD nun rexistren nada fuera del rangu de 20 Hz a 20,000 Hz. El runfíu de los tocadiscos despinta les frecuencies baxes del vinilu pero les frecuencies altes pueden rexistrase, cuando s'usen ciertos cartuchos, a casi 30,000 Hz con una sutil atenuación. Les señales portadores de los LP cuadrafónicos taben a 30,000 Hz y yeren inaudibles pal humanu. El sistema auditivu d'una persona promediu ye capaz de percibir frecuencies ente 20 Hz y 20,000 Hz.<ref>{{cita llibru|autor2=Johnson, Kenneth W.|añu=1997|títulu=Physics. 4th ed|editorial=Wiley|isbn=0-471-19112-4|páxina=466|apellíu=Cutnell|nombre=John D.}}</ref> Les llendes cimeres ya inferiores varien según la persona.
 
== Producción ==