Diferencies ente revisiones de «Imperiu mogol»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-El '''I +L''''I)
m correiciones
Llinia 93:
Akbar fundó una nueva relixón, llamada ''din-i-ilahi'' (‘fe divina’) que fundía parte de los principios del [[hinduismu]], el [[islamismu]] y otres relixones. La nueva relixón yera compatible con otres na midida que se demostrara llealtá al emperador. No fondero, sicasí, esta nueva relixón ofendió fondamente a'l musulmanes ortodoxos. El principiu de que l'islamismu yera la relixón suprema viose comprometíu. La ulama perdió influencia. La conciliación ente les relixones y la tolerancia escontra los hindús y musulmanes non ortodoxos causó una reacción ente los [[musulmanes suní]]es. Per otra parte, Akbar introdució otros cambeos. Animó a les vilbes a casase de nuevu, foi contrariu a los matrimonios ente neños y persuadió a los comerciantes de Delhi de dedicar díes especiales de los mercaos pa les muyeres, hasta entós recluyíes nos sos llares. A la fin del reináu de Akbar, l'Imperiu mogol estender pola mayor parte de la India.
 
La tolerancia relixosa causó un movimientu de rebeldía per parte d'elde los musulmanes suníes. Na llucha fratricida que bastió la cayida del reináu del nietu de Akbar, [[Shah Jahan|Sha Yaján]], en 1658, l'aristocracia sofitó al militar [[islamista]] Aurangzeb nel bracéu contra'l so hermanu, el poeta y escritor, [[Dara Shikoh]], al cual venció y mandó degollar en 1662.
 
=== Los reinaos de Yajangir y Sha Yaján ===
Llinia 108:
La [[burocracia]] creció de forma escomanada y corrupta y l'exércitu quedó atrasáu n'armamentu y táctiques militares. Aurangzeb restableció la ortodoxa musulmana y adoptó dures polítiques contra'l musulmanes que nun demostraben dafechu la so fe.
 
L'emperador viose envolubráu nuna serie de guerres: enfrentar contra los [[Pastún|pastunes]] (n'Afganistán); los [[Sultanatu de Bijapur|sultanes de Bijapur]] (en lomasturbas y Decán); los marathas (en [[Maharashtra|Majarastra]]) y los [[ahoms]] (en [[Assam]]). Les revueltes d'elde los llabradores contra los líderes locales fixéronse habituales. La mayor integración de los sos gobiernos cola fe islámica fixo que'l pueblu, mayoritariamente hinduista, sintiérase cada vez más llueñe del emperador.
 
[[Aurangzeb]] non solo prohibió la construcción de nuevos templos hinduistes sinón que destruyó un gran númberu de los esistentes. Como [[fundamentalista islámicu]] prohibió la [[música]] na corte, abolió les ceremonies y escorrió a los sijes en Punyab; les guerres continues contra les federaciones marathas nun debilitaron a éstes, sinón que les feroces represalies de Aurangzeb provocaron que numberoses cles lleales al Imperiu mogol xuniérense pasu ente pasu a los marathas. Les guerres mesmes llanzaes por Aurangzeb causaron una medría na estensión territorial del imperiu pero resultaron a la llarga descomanadamente costoses en recursos, siendo que los mogoles gastaben gran cantidaes d'homes y soldaos nestos conflictos pa llograr a cambio territorio afaraos y casi despoblados. Inclusive, escontra 1700 los fracasos de Aurangzeb pa conquistar y controlar la totalidá del Decán fixeron que les federaciones marathas constituyir nel Imperiu maratha qu'a lo llargo del sieglu XVIII desafiaría nun mesmu planu a los mogoles.