Diferencies ente revisiones de «Liaoning»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"petróleu" -"petroleu"
m correiciones
Llinia 14:
 
[[Imaxe:CEM-44-La-Chine-la-Tartarie-Chinoise-et-le-Thibet-1734-Liaodong-2755.jpg|thumb|Liaodong (''Leao-Tong'') a principios de Qing, arrodiáu pol Sauce Palisade. Esti mapa, publicáu en 1734, basar en datos recoyíos por [[Misión xesuita en China Xesuites]] nel sieglu XVIII. La capital atópase en Shenyang (''Chinyang''); la mayoría de les otres ciudaes mentaes nel informe del gobernador Zhang amuésense, asina]]
En [[1860]], el gobiernu manchú reabrió la provincia a les migraciones. La resultancia foi que los [[Etnia han han]] convertir na etnia dominante na rexón. Nel [[sieglu XX]] la provincia de Fengtian foi establecida no que güei ye Liaoning. Mientres la guerra rusu-xaponesa de 1904-1905 munches batalles clave tuvieron llugar en Liaoning. Mientres la era d'elde los señores de la guerra, a principios del sieglu XX, la provincia tuvo so la Camarilla de Fengtian, incluyendo a Zhang Zuolin y al so fíu Zhang Xueliang. En [[1931]], [[Xapón]] invadió la provincia, que permaneció so control xaponés mientres el periodu del estáu de [[Manchukuo]]. Les tropes xaponeses retirar de Liaoning en [[1945]]. Les primeres grandes batalles de la [[Guerra Civil China]] (Campaña de Liaoshen) tuvieron llugar en Liaoning y la so contorna.
 
Cuando se fundó la [[República Popular China]] en [[1949]] Liaoning nun esistía. Nel so llugar había dos provincies, Liaodong y Liaoxi, y cinco municipalidad, [[Shenyang]], [[Lüda]], [[Anshán]], [[Fushun]] y [[Benxi]]. L'actual provincia establecer en [[1954]], incluyendo partes de l'antigua provincia de Rehe. Mientres la [[Revolución cultural]], Liaoning formó parte de forma temporal de la rexón de [[Mongolia Interior]].
Llinia 20:
Liaoning foi una de les primeres provincies chines en ser industrializaes, primero so la ocupación xaponesa y dempués mientres les décades de los cincuenta y sesenta. Na ciudá d'Anshán, por casu, atópase unu de los mayores complexos de fabricación de fierro y aceru de toa China. Nos últimos años munches de les empreses controlaes pol estáu esperimentaron dificultaes económiques. Reconociendo les especiales dificultaes encaraes por Liaoning y les otres provincies del Nordés, el gobiernu chinu llanzó la campaña Reactivación del Nordés.
 
Llista parcial d'elde los gobernadores provinciales:
* Chen Puru (1980-1983)
* Quan Shuren (1983-1986)