Diferencies ente revisiones de «Idioma faliscu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"<sup>2</sup>" +"²", -"<sup>3</sup>" +"³"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 12:
}}
 
El '''faliscu''' yera la llingua de la [[Llingües itáliques|familia itálica]] de los antiguos [[faliscos]], un pueblu itálicu qu'habitaba la [[Tuscia]] meridional. Ye materia de bancia ente los especialistes si'l faliscu ye una llingua independiente o-y la debe clasificar como [[dialectudialeutu]] del [[llatín]].{{Harvnp|Bakkum|2009|pp=3-6, 14-17}}
 
== Distribución xeográfica y númberu de falantes ==
Llinia 53:
# L'asimilación de delles consonantes finales al soníu inicial de la palabra siguiente: "''pretod de zenatuo, sententiad''",{{Harvnp|Conway|1897|p=321}} "''praetor de senatus sententia''" (''zenatuo'' por ''senatuos'', un xenitivu arcaicu).
 
Pa conocer más detalles puede consultase el llibru de Conway ''Italic Dialects'', a partir de la páxina 370, especialmente les páxines 384-385, onde la relación de los nomes ''Falisci'' y ''Falerii'' col héroe local [[Halaeso]]<ref>[[Ovidio]], ''[[Fastos]]'', IV, pág. 73</ref> ye aldericada, y onde se dan razones pa pensar que'l cambéu de la inicial ''f'' (dende la orixinal ''bh'' o ''dh'') a la inicial ''h'' foi un distintivu xenuinu del dialectudialeutu faliscu.
 
Paez probable que'l dialectudialeutu perdurara, anque gradualmente asimiláu pol llatín, hasta a lo menos l'añu 150 e.C.
 
Amás de los restos atopaos nes tumbes, que pertenecen mayoritariamente al periodu de la dominación etrusca y dan amplies evidencies de prosperidá material y refinamientu, de los estratos más antiguos estrayxéronse restos más primitivos de la dómina itálica. Un gran númberu d'inscripciones consistentes principalmente en nomes propios, que podríen ser consideraos como etruscos más bien que como faliscos.