Diferencies ente revisiones de «Teatru de l'Antigua Grecia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m correiciones
Llinia 136:
 
Les obres puestes n'escena revelen una complexidá de pensamientu y unes sotileces lliteraries que nun paecen tar al algame de cualesquier. Los argumentos de los drames tán basaos nos pormenores de la lleenda heroica y, a pesar del espardimientu qu'ésta algamó gracies a l'actividá de los [[rapsoda|rapsodes]] y recitadores profesionales, resulta difícil imaxinar que toos cuntaren con un bagaxe considerable al respeutu, daes les sos múltiples variantes y lo difuso de delles ramificaciones xenealóxiques.
Los estudiosos alluguen series duldes al respeutu. ¿Nun sería'l teatru un espectáculu d'élite por fuerza compartíu con tola masa social ateniense poles imposiciones polítiques y relixoses?. Aristófanes alude en repitíes ocasiones al desagradecimientu d'elde los espectadores prestos siempres a xiblar a los poetes vieyos y a la volubilidad y mal gustu del públicu. En ''[[Les aves]]'' burllar de la incapacidá de los asistentes, al nun tener nales pa escapar del teatru y poder volver nel momentu fayadizu cuando la comedia terminaba.
 
Nun hai que sobrevalorar el nivel del públicu ateniense a partir de les parodies que Aristófanes faía de delles traxedies o de los sos autores. Munches d'estes alusiones referir a obres que fueren puestes n'escena faía pocu, o se dirixíen más qu'a pasaxes concretos que puedan faer suponer una cierta conocencia lliteraria per parte d'elde los espectadores, al estilu xeneral d'un poeta, al so tonu, que yera daqué muncho más bono de retener, especialmente si repitiera les sos intervenciones n'años socesivos.
 
Con too y con eso, paez que siquier una parte del públicu ateniense tuvo al altor de les circunstancies y adoptó ante les representaciones un altu grau de seriedá ya intelixencia. Supo reconocer les grandes figures, que les sos obres ganadores de los premios nos certames y depués representaes con cierta regularidá, son precisamente les que sobrevivieron.