Diferencies ente revisiones de «Empirismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"entidad" +"entidá"
Llinia 343:
[[Cassirer]], pela so parte, dende la superación del Kantismu, reinterpreta la necesidá de la dimensión trascendental de los conceutos por aciu el nuevu conceutu de [[funcionalismo|función]]. Estudia coles mesmes la dimensión humana como "animal simbólicu" y de llinguaxes que se formalicen en tres sistemes simbólicos, cada unu según una función: El sistema de los mitos como función espresiva; el sistema del llinguaxe común que respuende a una función intuitiva; y el sistema de les ciencies que respuende a una función representativo y significativo. La conocencia del mundu interprétase asina nuna dimensión cultural y social.
 
[[Heidegger]] considera que la perspeutiva dende la que la ciencia considera les coses nun ye abonda y llinda o despinta la conocencia de la [[ente|entidadentidá]] como realidá, quedándose namái nel so aspeutu de pixín [[Oxetu (filosofía)|oxetu]].<ref>«[...] l'home alzóse al yo-idad del ego cogito. Nesta posición toles entidaes apuerten oxetos. Les entidaes, como oxetives, absorber na inmanencia de la suxetividá. L'horizonte yá nun alluma dende fora de sigo mesmu.» (Heidegger. Holzwege, nota 63, p. 241)</ref>
La ciencia trata d'objetividad pero la filosofía va más allá na so acción clarificadora qu'abre la conciencia al horizonte del sentíu y a la comprensión intuitiva de la plenitú de significáu. La física nun puede llegar a la entruga pola cosa.