Diferencies ente revisiones de «Televisión Española»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: La empresa Televisión Española (TVE) fue fundada el 28 d´ochobre de 1956 y pertenez al grupu Radiotelevisión Española, una corporación que engloba tantu a la propia Televisión ...
 
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 1:
La empresa Televisión'''Radiotelevisión Española''' (TVERTVE) fuefoi fundada'l el [[28 d´'ochobre]] de [[1956]] y pertenez al grupu Radiotelevisión Española, unaye corporación que qu'engloba tantutanto a la propia Televisión Española como a Radio Nacional d´'España y el l'Institutu Oficial de Radio y Televisión (IORTV). Forma parte de la Unión Europea de Radiodifusión.
 
==Historia==
La primera demostración de televisión n´'[[España]] remontaseremóntase al añu de 1947, durante una exposición de tecnoloxíateunoloxía celebrada n´elnel Palaciu de Montjuïc de [[Barcelona]], onde la casa Philips Ibérica instala una cámara xunida porper cable a un monitor situauasitiáu a trenta metros. A partir de d'esa fecha sucedensesucédense diferentes pruebes técniquestéuniques y ye en'n 1952, utilizando equipos cedíos por lapola casa Marconi y con personal técnicutéunicu perteneciente al Llaboratoriu Electrónicu de la Dirección Xeneral de Radiodifusión, del recién creau Ministerio deMinisteriu d'Información y Turismu, cuando se celebra la primera retransmisión deportiva: con tres voluminoses cámares y locuciónllocución de [[Matías Prats Cañete|Matías Prats]], televisasetelevísase un partiupartíu de fútbol entre elente'l [[Real Madrid|Madrid]] (aún nun se llamaba Real, como na n'antigua monarquía) y el [[Racing de Santander]] que se celebró nel vieyu estadio madrileñumadrilanu de Chamartín. Una veintena d´'altos cargos franquistasfranquistes madrileñosmadrilanos tuvieron el privilexu de contemplalocontemplalu en carísimos televisores. Continúen les pruebes técniquestéuniques hasta que se s'inaugura la programación diaria el [[28 d´Ochobre'ochobre]] de [[1956]], marcando esta fecha el comienzu oficial de la [[televisión]] n´'[[España]].
 
CesauCesáu en 1962 el MinistroMinistru fundador de TVERTVE, el conservador [[Gabriel Arias Salgado]], ye nombraunombráu en so llugar el jovenxoven [[Manuel Fraga Iribarne]], que potencia los conteniosconteníos televisivos que se basaben en musicales, informativos, dramáticos, películes, y series televisives estadounidensesestadunidenses. (La primera ded' estes que se s'emitió en TVE fuefoi "Investigador Submarino", en 1958, protagonizáprotagonizada por [[Lloyd Bridges]]) y, muy lentamente, empiecen a emitise [[Comercial de televisión|spots publicitarios]], primero en directu (1957: panel de Winston trastres los presentadores [[Ramsy James]] y [[Jesús Álvarez]] n´unnun programa musical onde intervinieren el dúo "Los Holandeses Voladores") y posteriormente llegen los spots filmaos (1958: el primer spot filmau emitiu enfilmáu TVE fuefoi un de d'un reloreló Omega Sea Master, en 35 mm., y con lacola música d´'"El Buque Fantasma" de fondu, al iniciu y final del musical "Los Viernes, Concierto" [[publicidad]].
 
Hasta la llegada del video-tape, hacia 1963, que permitía la grabación y posterior emisión de la programación, toa la producción serealizábase realizaba en losnos estrechos estudios del Paseu de la l'Habana ([[Madrid]]) y, menos los espacios filmaos, en rigurosu directodirectu. En [[1964]] inaugurenseinaugúrense los más grandes estudios de Prado del Rey, en [[Madrid]].
 
A partir de 1959 habínhabíen iniciaoseiniciáose les conexionesconexones entreente Madrid con [[Zaragoza]], Barcelona, [[Bilbao]], [[Valencia]], [[Sevilla]], [[Santiago de Compostela|Santiago]], etc., mediante enllace hertzianu: la televisión comienza a ser una referencia de modernidá en tou'l el territorioterritoriu español.
 
En [[15 de noviembrepayares]] de [[1966]] apaeció un segundu canal de TVE (''TVE 2''), conociaconocida ennos sussos orígenesoríxenes como ''la UHF'', por utilizar pa sula so emisión [[UHF|esta banda de radiofrecuencies]]. En TVE 2 emitirínseemitiríense los conteniosconteníos culturales, deportivos y de serviciu públicu de bajabaxa audiencia de la so hermana mayor, lo que n´elnel futuru debía permitir que TVE entrase n´elnel camín de la competencia po lapola audiencia.
 
Hasta la [[Constitución Española de 1978]], la televisión en n'España careció de cobertura jurídicoxurídico-legalllegal. SuLa misiónso emisión quedó definiadefinida por elpol artículoartículu 20, que protexe el derechu «''a comunicar o recibir llibremente información veraz porper cualquiercualesquier mediu de difusión''».
[[ImagenImaxe:Torrespaña.jpg|thumb|right|250px|Vista de [[Torrespaña]] (conocíaconocida popularmente como El [[Pirulí]])]]
El [[1 de Xineruxineru]] de [[1986]] inaugurenseinaugúrense les emisiones matinales con elcol programa [[Buenos días (TVE)|Buenos días]].
El 14 de Avientud'avientu de [[1988]] con lacola huelgafuelga xeneral del [[14-D]], los trabayaorestrabayadores de RTVE consiguen el respetu de la opinión pública cortando la emisión y ayudando a conseguir un éxitu sinensin precedentes en la hestoria sindical española.
TrasTres la [[Ley de Televisión Privada]] lliberalizose'l el mercaumercáu televisivu n´'España y crearensecreyáronse les cadenas privaes ([[Telecinco]], [[Antena 3]] y [[Canal+]]), en 1990. Pronto empezaríaemtamaría a preparase el aterrizajeaterrizaxe de la [[televisión porper satélite]] n´'España, y RTVE quisoquixo ser quien lideraralliderara el so desarrollu con lacola creación en 1994 de la sociedá [[Cotelsat]] y de los sos primeros canales temáticos [[Teledeporte]] y [[Canal Clásicu]], aún existentes hoygüei, que emitierenqu'emitiríen durante un tiempetiempu totalmente n´'abiertu. AdemásAmás, pa entoncesentós ya habría comenzaucomenzare a emitise la señal del canal ''TVE Internacional'' (lanzaullanzáu en 1989).
 
Con laCola creación de la plataforma dixital [[Vía Dixital]], hoygüei integrada en Canal Satélite Dixital, TVE siguió apostando por lospolos canales temáticos y expresamente pa "Vía" fue sumando a la so ofertaufierta de ''Teledeporte'' y ''Canal Clásico'' los canales ''Alucine'', ''Cine Paraíso'', ''Grandes Documentales Hispavisión'', ''Canal Nostalgia'' y más tardi eltarde'l ''[[Canal 24 Horas]]''. TodosToos ellos perduraren hasta ahoraagora, menos los de cine. TambiénTamién fuefoi un proyectuproyeutu el ''Canal Todo Toros'', que nunca llegó a ver la luzlluz.
 
Con laCola llegada de la [[TDT]], Televisión Española convirtiose n´elnel principal motor del desarrollu de la televisión dixital n´'España. N´estaNesta primera etapa d´'implantación dispón de ''La 1'', ''La 2'', ''Canal 24 Horas'', ''Teledeporte'' y ''Clan TVE''. OtrosOtres canales temáticostemátiques de TVE puedenpuen vese en paquetes dixitales ''Canal Clásico'' y ''Docu TVE''. LibreLlibre de pagu y vía satélite puedenpuen vese ademásamás la generalistaxeneralista ''TVE Internacional'', tambiéntamién presente en miles de ofertes ded'ufiertes d'empreses de cable en tou el'l mundu y [[Canal 24 Horas]] únicamente a travéstraviés del satélite Hot Bird 8 en lana posición orbital 13ºE.
 
==EnlacesEnllaces externosesternos==
* [http://www.rtve.es Sitiu oficial de TVE en Internet](en castellán)
 
[[Categoría:Televisión]]
 
[[de:Radiotelevisión Española]]
[[en:RTVE]]
[[es:Radiotelevisión Española]]
[[fr:Radio Televisión Española]]
[[gl:Radiotelevisión Española]]
[[hu:Radiotelevisión Española]]
[[it:RTVE]]