Diferencies ente revisiones de «Cómodu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
Llinia 45:
Esta famosa frase llevó a munchu historiadores, de los cualos el más famosu ye [[Edward Gibbon]], a tomar el reináu de Cómodu como l'empiezu de la ''[[Historiografía de la decadencia del Imperiu romanu|Decadencia del Imperiu romanu]]''.
 
Per otra parte, a pesar de la so notoriedá, y considerando la importancia del so reináu, los años de reináu de Cómodu nun tán bien documentados. Les principales fontes historiográfiques supervivientes son Dión Casio (contemporaneu y n'ocasiones observador de primera mano, sicasí los sos escritos d'esti reináu namánamái nos llegaron al traviés de fragmentos y abreviatures), [[Herodiano]] y la ''[[Hestoria Augusta]]'' (pocu fiables por cuenta de la so naturaleza d'obra lliteraria en cuenta de obra histórica, con elementos de ficción presentes dientro d'ellos).
 
Cómodu permaneció colos exércitos del Danubio pocu tiempu antes d'empecipiar les negociaciones de paz coles [[pueblos xermanos|tribus xermanes]], que nun duldar n'aceptala por cuenta del so escosamientu. Tres l'ésitu nes negociaciones, Cómodu tornó a [[Roma]], onde celebró un [[trunfu romanu|trunfu]] el 22 d'ochobre de 180. A diferencia de los sos predecesores [[Traxanu]], [[Adriano]], [[Antonino Pío]] y Marco Aurelio, paez ser que Cómodu nun tuvo enxamás interés nes xeres [[alministración|alministratives]] que traía'l so puestu y que siguió l'enclín a lo llargo del so reináu d'impulsar l'ascensu de los sos favoritos, ente los que s'atopa [[Saotero]], un [[llibertu]] orixinariu de [[Nicomedia]] que llegó a convertise nel so [[chambelán]]. El senadores, descontentos con esta situación, empecipiaron una serie de combalechadures ya intentos de [[golpe de tao|golpes d'estáu]], que de la mesma provocaron que la manera de faer les coses de Cómodu fora faciéndose progresivamente más [[despotismu|despóticu]] y [[tiranía|tiránicu]]. Anque'l [[Senáu Romanu|Senáu]] odiar y tarreciera, les evidencies históriques apunten a que Cómodu caltúvose popular ente'l [[Exércitu romanu|exércitu]] y el pueblu. L'amor que-y profesaben los ciudadanos del Imperiu non yá debíase a les sos abondoses amueses d'arrogancia, sinón a los espectaculares xuegos de [[gladiador]]es que se celebraron mientres el so reináu. Pa pagar la intolerable carga económica que suponía pal Estáu la celebración de los xuegos, Cómodu impunxo un eleváu impuestu senatorial que dixebró entá más a los dos cuerpos gobernantes del Imperiu. Les relaciones ente'l Senáu y Cómodu enllancáronse definitivamente cuando l'emperador invirtió de manera provocatible l'orde tradicional de los dos poderes del Estáu, el Senáu y el pueblu («''[[SPQR|Senatus Populusque Romanus]]''») a («''Populus Senatusque...''»).