Diferencies ente revisiones de «Guerra de les Galies»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
Llinia 80:
Entós, [[Cayo Julio César|César]] mandó emisarios a Ariovisto, proponiéndo-y una xunta, p'aldericar l'asuntu, pero [[Ariovisto]] negóse, diciendo que nun confiaba en César, y yera bien costosu treslladar al so exércitu al sur. César respondiólu diciéndo-y qu'entós él pasaría a ser el so enemigu, por cuenta de los agravios que lu provocara a los aliaos de [[Antigua Roma|Roma]], y habese negáu a entrevistase colos sos aliaos, que la so alianza tantu él pidiera.
 
[[Cayo Julio César|César]] enterar de que [[Ariovisto]] amenaciaba con tomar [[Besançon|Vesontio]], la principal ciudá de los secuanos, qu'amás yera una plaza fortificada bono de defender, polo que César coló coles sos lexones y torgó que fuera tomada. En Vesontio, los soldaos de César empezaron a tarrecer a los xermanos, sacante la décima, lexón na que César confiaba, pero esta medrana esmúcióse cuando Ariovisto pidió-y a César una entrevista cola condición de que dambos bandos llevaren namánamái caballeros, de manera que fuera difícil tender una emboscada.
 
Al llegar el día señaláu, [[Cayo Julio César|César]] y Ariovisto entrevistáronse, pero la xunta foi inútil, una y bones la caballería de [[Ariovisto]] atacó a la romana metanes la entrevista, polo que César se retiró, y ordenó a los sos caballeros que nun atacaren por que dempués nun circulara'l rumor de qu'él empezara cola batalla. Unos díes dempués, Ariovisto pidió a César que mandara emisarios pa siguir axustando, pero, a la llegada del emisariu romanu, foi arrestáu por Ariovisto.
Llinia 104:
César condució les sos fuerces al otru llau del Rin l'añu [[55 a. C.|55 e.C. ]] pa llevar a cabu una espedición punitiva contra los xermanos, con cerca de 40 mil hombre construyó una ponte y crució el ríu. Los xermanos retiraron ante la meyora romana y nun presentaron batalla. El mesmu César envaloraba en 430 mil guerreros xermanos la fuerza enemigo anque güei considérase una desaxeración. Sicasí los [[suevos]], contra quien principalmente se dirixó la espedición, enxamás aportaron a combatíos.
 
Darréu, César crució'l [[canal de la Mancha]] a la cabeza de dos legión pa realizar una espedición similar contra los [[britanos]]. La incursión en [[Britania]] casi acabó en desastre cuando'l mal clima destruyó gran parte de la so flota y la inusual visión d'una inmensa cantidá de [[carru de guerra|carro de guerra]] provocó tracamundiu ente les sos tropes. César llogró desembarcar y venció en dos batalles a los britanos, pero al nun disponer de la so caballería como refuerzu y ante la cercanía del iviernu, decidió retirase del suelu britanu pa reorganizar les sos fuerces y entamar una segunda espedición. De los britanos aseguróse una promesa de rehenes, anque namánamái dos tribus cumplieron colo alcordao. En retirándose, tornó al añu siguiente con un exércitu enforma mayor que venció a los poderosos [[catuvellaunos]] y forzar a pagar [[tributu]] a Roma. L'efectu de les espediciones nun duró enforma, pero fueron una gran propaganda de les victories de César. El pueblu de Roma consideraba a esti xeneral que venciera a los estraños britanos y a los belicosos galos y xermánicos como'l meyor xeneral de la hestoria, asombrando a [[Pompeyo Magno]], daqué que finalmente se volvería en contra de César.<ref>[[Cayo Julio César]], ''De Bellu Gallico'', Llibru II I-XXXIII.</ref>
 
Les campañes del añu 55 e.C. y principios del 54 e.C. causaron gran discutiniu mientres munchos sieglos. Fueron inclusive revesoses na dómina de los contemporaneos de César, y n'especial ente'l so opositores políticos, quien les censuraron como un costosu exerciciu destináu al engrandecimiento personal. En dómines modernes, los espertos estremáronse ente quien critiquen el claru plan imperialista de César y quien defenden los beneficios xeneraos na Galia per mediu d'esta espansión del poderíu romanu.