Diferencies ente revisiones de «Propiedá intelectual»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
Llinia 3:
La '''propiedá intelectual''' referir a un bien económicu qu'inclúi productos intanxibles, al igual que productos físicos, reconocíu na mayor parte de lexislaciones de los países y suxetu a esplotación económica per parte de los posesores llegales de dicha propiedá. Nun sentíu puramente xurídicu la propiedá intelectual, ye lo protexío poles [[llexislación de la propiedá intelectual|lleis de propiedá intelectual]], y cualquier producción intelectual non explícitamente recoyida pola llexislación nun puede ser considerada propiedá intelectual en sentíu xurídicu. Asina los derechos de propiedá intelectual protexen los intereses de los ceadores al ufierta-yos prerrogativas en relación coles sos creaciones.
 
Pa la [[Organización Mundial de la Propiedá Intelectual]] (OMPI) cualquier creación de la [[mente]] [[condición humana|humana]] ye parte de la propiedá intelectual,<ref>[http://www.wipo.int/about-ip/ye/ ¿Qué ye la propiedá intelectual?] (Organización Mundial de la Propiedá Intelectual)</ref> sicasí, les lexislaciones formales nun garanticen la esplotación esclusiva de les creaciones intelectuales a los sos autores de cualquier tipu de creación, sinón namánamái de delles formes de producción intelectual explícitamente recoyíes en dicha llexislación. La delimitación de qué constitúi una propiedá intelectual depende de les lexislaciones y ta sometida a continua renovación. Per un sitiu la propiedá intelectual tien que ver coles creaciones intencionales d'un individuu de manera planiada, ente estes taríen por casu: los [[inventu]]s, les [[obra lliteraria|obres lliteraries]] y [[obra artística|artístiques]], los [[símbolu]]s, los [[nome]]s, les [[imagen|imagen]], los [[dibuxu]]s y [[modelu económicu|modelos]] utilizaos nel [[comerciu]]. Usualmente les teoríes científiques o los descubrimientos son producciones intelectuales deliberaes pero les lexislaciones nun les consideren como oxetu protexíu poles lleis de protección intelectual.
 
Los derechos rellacionaos col derechu d'autor son los derechos de los [[artista]]s intérpretes y ejecutantes sobre les sos interpretaciones y execuciones, los derechos de los [[producción audiovisual|productor]]es de [[fonograma (audiu)|fonogramas]] sobre los sos [[grabacion]]es y los derechos de los organismos de [[radiodifusión]] sobre los sos [[programa (espardimientu)|programes de radiu y de televisión]].
Llinia 54:
Estos argumentos tuvieron una contraparte nes declaraciones del filósofu y matemáticu [[Nicolas de Condorcet]], quien oxetó les idees del derechu d'autor como derechu natural, al esplicar que:
 
{{cita| Los privilexos tienen nesta materia, como en toa otra, los inconvenientes de menguar l'actividá, de concentrala nun amenorgáu númberu de manos, de cargala d'un impuestu considerable, de provocar que les manufactures del país resulten inferiores a les manufactures estranxeres. Nun son, pos, necesarios nin útiles y vimos que yeren inxustos. […] Nun puede haber nenguna relación ente la propiedá d'una obra y la d'un campu que puede ser cultiváu por un home, o d'un mueble que namánamái puede sirvir a un home, que la so propiedá esclusiva, se consecuencia, atópase fundada na naturaleza de la cosa... la propiedá lliteraria nun ye un derechu ye un privilexu y como tolos privilexos, ye una torga impuesta a la llibertá, una restricción evidente a los derechos de los demás ciudadanos...”
|Condorcet }}
 
Llinia 119:
=== Colombia ===
La protección que la llei colombiana otorga a dereches d'Autor realiza sobre toles formes en que puede espresase les idees, nun riquir nengún rexistru y perdura mientres tola vida del autor, más 80 años dempués de la so muerte, dempués de lo cual pasa a ser
de dominiu públicu. El rexistru de obrar ante la Dirección Nacional de Derechos d'autor namánamái tien como finalidá brindar mayor seguridá a los titulares del derechu.
 
=== Méxicu ===