Diferencies ente revisiones de «Santu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"prójimo" +"próximu"
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
Llinia 25:
== Cristianismo ==
=== Iglesia primitiva ===
La Ilesia afirma, dende los sos oríxenes, siguiendo la tradición xudaica, que namánamái Dios ye santu. Sicasí, pol fechu del [[bautismu]] y l'adopción que trai, los cristianos son acomuñaos y llamaos a la santidá, que ye una vocación universal.
 
El [[apóstol]] [[Pablo de Tarsu|Pablo]] designaba como ''santos'' a los cristianos que vivíen nuna ciudá determinada, espresando la santidá como l'estáu de [[comunión]] con Dios, na Ilesia, pol bautismu.
Llinia 97:
Na Comunión Anglicana, mentada enantes, y nes denominaciones luterana, presbiteriana y metodista, los santos son respetaos ya inclusive esisten ilesies con nomes de dellos santos, destacar ente los luteranos aquellos a los qu'atribúin xugar un papel importante nel so [[evanxelización]]: [[Brígida de Suecia|santa Brígida]] en [[Suecia]], [[Olaf II el Santu|san Olaf]] en [[Noruega]], o ente los metodistes y presbiterianos, d'heriedu de les Islles Britániques, los d'el patrones d'esos países, como [[Andrés l'Apóstol|San Andrés]], [[San Patriciu]], [[San Jorge]], de los cuatro evanxelistes, [[Mateo l'Evanxelista|San Mateo]], [[Lucas l'Evanxelista|San Lucas]], [[Marcos l'Evanxelista|San Marcos]] y [[Juan l'Evanxelista|San Juan]], de los dolce apóstoles, especialmente [[Simón Pedro|San Pedro]], y del ''Apóstol de los xentiles'', San Pablo. Tamién hai ilesies d'eses denominaciones denominaes “de tolos Santos”.
 
El restu del [[protestantismu]] estrémase especialmente del catolicismu y l'ortodoxa pol so refugu del cultu de los santos y de los sos [[reliquies cristianes|reliquies]]. L'acepción de la palabra ''santu'' como sinónimu de ''cristianu'' ye la más corriente ente los protestantes, qu'aportunen na afirmación de que ''namánamái Dios conoz a los que-y pertenecen''. Por ello, abstener de declarar a naide particularmente ''santu''.
 
El protestantismu más clásicu suel llamar ''santos'' a los personaxes del [[Nuevu Testamentu]], ensin qu'ello dea llugar a nengún cultu.
 
=== Mormonos ===
[[La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes]] reclama que ye la mesma ilesia que Cristu estableció y que foi restaurada nos nuesos díes en preparación pa la segunda venida del Salvador. Y de ende, como'l so nome indica, la Ilesia diz que namánamái s'estrema de la Ilesia primitiva en que los '''santos, o los miembros de la ilesia''', viven nestos, los últimos díes.
 
Elder Russell M. Nelson, miembru del Quórum de los 12 apóstoles de dicha ilesia, clarificó la definición de la Ilesia d'un santu de la siguiente manera:
 
{{cita|La palabra ''cristianu'' apaez en namánamái tres versículo de la versión Reina Valera de la Biblia. Un versículu describe'l fechu históricu en que 'a los discípulos llamóse-yos cristianos per primer vegada en Antioquía' (Fechos 11:26); la otra ye la cita a un non creyente sarcásticu, el rei Agripa (vease Fechos 26:28); y la tercera indica cómo un cristianu 'tien de tar preparáu pa sufrir' (1 Pedro 4:16).<P>
 
En contraste, el términu ''santu'' (o los santos) apaez en treinta y seis versículo del Antiguu Testamentu y en sesenta y dos versículo del Nuevu Testamentu.<P>