Diferencies ente revisiones de «Vicente de Paúl»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
Llinia 41:
En 1633, xuntu con [[Luisa de Marillac]], fundó la [[Fíes de la Caridá de San Vicente de Paúl|Compañía de les Fíes de la Caridá]]. Con Luisa al so llau, actuó como Superior Xeneral, presidiendo los frecuentes conseyos, redactando una riegla y resolviendo la base xurídica, un tanto revolucionaria, que fadría de la Compañía una fuerza apostólico poderosa n'años vivientes. Mientres la so vida, alzáronse más de 60 cases ente Francia y Polonia. Dempués, la Compañía aportó a una de les más grandes congregaciones de la Ilesia católica. La Congregación de María estendióse non solo per Francia y Polonia, sinón amás por [[Italia]], [[Irlanda]], [[Escocia]], [[Túnez]] y [[Madagascar]], [[Arxelia]], les [[Hébridas]] y les [[Orkneys]]. Exerció como Cimeru Xeneral de la Congregación hasta la so muerte, celebrando xuntes regulares del conseyu, escribiendo les sos riegles, dirixiendo les asamblees xenerales y resolviendo cantidá de problemes fundacionales, como consiguir l'aprobación de la Congregación pola [[Santa See]], decidir si teníen de faese votos, determinar cuálos teníen de pronunciase y cuál tenía de ser el so conteníu.
 
Nel procesu d'emponer a los grupos que fundó, Vicente caltuvo una profusa correspondencia de más de 30 000 cartes, de les que solamente se caltien un diez per cientu. Dio frecuentes conferencies a la Congregación de la Misión y a les Hermanes. NamáNamái caltiense un pequenu númberu d'elles y éstes son a cencielles referencies de los copistas sobre lo qu'él dicía. Tamién dio conferencies a les relixoses de la Visitación, confiaes al so cuidu por [[Francisco de Sales]] en 1622. Nenguna d'éstes caltiense.
 
De 1628 d'equí p'arriba foise comprometiendo na reforma del cleru, entamando exercicios pa ordenandos, les Conferencies de los Martes y retiros pa sacerdotes. Abelly diznos que más de 12 000 ordenandos fixeron los exercicios en San Llázaro. Nos postreros 25 años de la so vida encargar de la fundación de seminarios pal cleru diocesanu, obra que describió como "casi igual" y n'otres ocasiones "igual" a la de les misiones. Llegó a fundar venti.
Llinia 104:
 
* ABELLY, Louis: Vida del Venerable Siervu de Dios Vicente de Paúl, Fundador y primer Superior Xeneral de la Congregación de la Misión. Salamanca: CEME. 1994. 814p 25cm.
::<small>Abelly publicó esta obra namánamái cuatro años dempués de la muerte de San Vicente, a quien conoció mientres más de veinte año. Sirvió de base a toles biografíes posteriores.</small>
 
* CALVET, Jean: San Vicente de Paúl. Salamanca: CEME, 1979. 236p. 24cm.