Diferencies ente revisiones de «Xava»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"contien" +"contién"
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
Llinia 12:
En 1596 aportaron a Java nueve navíos holandeses al mandu de Jacobo Neck. Les fuerces holandeses espulsaron a los portugueses ya ingleses, que yá fixeren dalgún conato de colonización, y depués #encargar de debilitar a los príncipes indíxenes semando ente ellos la cisma de la discordia.
 
Coles mires de evitar la competencia ente les diverses sociedaes colonizadores formóse una [[Compañía Neerlandesa de les Indies Orientales|única compañía holandesa]], con derechu esclusivu para comerciar y asaltar #cualquier enclave de la rexón. La compañía empezó los sos negocios en 1602, y en namánamái 20 años vio dueña d'un gran imperiu. La so residencia afitase en Java, onde'l xeneral Coen edificó la ciudá de Batavia nel añu 1619.
El 1650 los 17 directores de la Compañía de les Indies Orientales Holandeses dieron al gobiernu de Batavia (Yakarta) una nueva constitución que tuvo vixente ensin cambéu dalgunu hasta 1800.
En 1684 los holandeses obligaron al pacíficu sultán de Bantam a sacupar la so capital, y escontra 1700 tamién sometieron el territoriu de Cheribon.