Diferencies ente revisiones de «Estamentu de Próceres»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-períodos +periodos)
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 22:
Los miembros del Estamentu de Próceres ser bien por derechu propiu o por nomamientu regio d'ente la [[nobleza]], l'altu [[cleru]], l'alta [[función pública|alministración]] y ''los mayores contribuyentes del Reinu''.<ref>[https://web.archive.org/web/20111104133433/http://www.senado.es/historia/preconstitu/testu.html Senáu.es]</ref>
 
El presidente y el vicepresidente del Estamentu de Próceres yeren nomaos pol Rei pa cada períoduperiodu de sesiones. Mientres los dos años de vixencia del Estatutu Real la presidencia foi exercida socesivamente poles persones siguientes:
* El xeneral [[Francisco Javier Castaños]], duque de Bailén. Arrenunció antes de rematar el primer períoduperiodu de sesiones (1834-1835).
* [[Pedro Agustín Girón]], marqués de les Marielles, quien sustituyó al anterior polo que restaba del primer períoduperiodu de sesiones.
* [[Pedro González Vallina]], [[obispu]] dimisionario de [[Diócesis de Mallorca|Mallorca]], pal períoduperiodu 1835-1836 y el de marzu a mayu de 1836.
 
Primeramente l'Estamentu de Próceres axuntóse, de forma provisional, nel [[Casón del Bon Retiru]], y en 1835 treslladó les sos sesiones al güei [[Palaciu del Senáu (España)|palaciu del Senáu]] (antiguu Colexu de la Encarnación de relixosos agustinos calzaos o Colexu de Doña María d'Aragón, na actual plaza de la Marina Española), que fuera'l llugar de xunta de les [[Cortes de Cádiz|Cortes unicamerales]] en 1814 y ente 1820 y 1823 (mientres el [[Trieniu Lliberal]]).<ref>[http://www.madridhistorico.com/seccion7_enciclopedia/index_enciclopedia.php?id=P&idinformacion=769&pag=6 Madrid Históricu]</ref>