Diferencies ente revisiones de «Gran Ducáu de Varsovia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"austríaco" +"austríacu
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 122:
L'exércitu regular tenía un tamañu considerable comparáu col númberu d'habitantes del ducáu. Consistía primeramente en 45.000 soldaos regulares (ente [[caballería polaca|caballería]] ya infantería), y el so númberu amontar a más de 100.000 en [[1810]]. Nel momentu de la [[Invasión napoleónica de Rusia]] en [[1812]], el so exércitu cuntaba con 200.000 efectivos (sobre una población total d'unos 3 millones d'habitantes).
 
El duru drenaxe de recursos pol reclutamiento militar forzáu, combináu con una cayida de les esportaciones de granu, causaron significativos problemes a la economía del Ducáu. Pa empiorar les coses, en [[1808]] el [[Primer Imperiu francés]] impunxo al Ducáu un alcuerdu en [[Bayona (Francia)|Bayona]] pa mercar a Francia les deldes contraíes por [[Prusia]]. La [[delda pública|delda]], que xubía a más de 43 millones de [[Franco francés|francos]] en [[oru]], foi mercada con un preciu de descuentu de 21 millones de francos. Sicasí, anque'l Ducáu fixo los sos pagos a Francia n'instalaciones, nun períoduperiodu de 4 años, Prusia nun pudo efectuar los pagos, polo que la economía polaca sufrió duramente. De fechu dende esi día la frase "suma de Bayona" ye un sinónimu en [[Idioma polacu|polacu]] d'una cantidá enorme de dineru. Toos estos problemes dieron llugar a la inflación y el sobrepreciu.
 
Pa contener la [[bancarrota]], les autoridaes intensificaron el desenvolvimientu y la modernización de la [[agricultura]]. Amás introducióse una política [[proteccionismu|proteccionista]] pa la [[industria]].