Diferencies ente revisiones de «Sarampión»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 16:
El '''sarampión''' ye una [[enfermedá infeiciosa]] [[exantema|exantemática]] como la [[rubeola]] o la [[varicela]], abondo frecuente, especialmente en neños, causada por un [[virus]], específicamente de la familia [[paramixoviridae]] (nun confundir col xéneru Paramyxovirus al cual pertenecen el virus de les paperes y parainfluenza) del [[xéneru (bioloxía)|xéneru]] ''[[Morbillivirus]]''. Caracterizar por típicos llurdios na piel de color coloráu (eccemes) (exantema) según [[fiebre]] y un estáu xeneral debilitáu. En dellos casos d'entueyos el sarampión, causa [[inflamación]] nos [[pulmones]] y el [[celebru]] qu'amenacien la vida del paciente.
 
El períoduperiodu d'incubación del sarampión usualmente dura de 4-12 díes, mientres los cualos nun hai [[síntoma|síntomes]]. Les persones infectaes permanecen contaxoses dende l'apaición de los primeros síntomes hasta los 3-5 díes dempués de l'apaición del [[sarapulláu]].
 
El diagnósticu facer pol cuadru clínicu y la detección d'[[anticuerpu|anticuerpos]] na [[sangre]]. Nun esiste terapia específica pal tratamientu de la enfermedá, sicasí, puede prevenise la enfermedá por aciu l'alministración de la [[vacuna contra'l sarampión]]. La [[vacuna triple vírica]] (tamién conocida como SPR) amenorgó'l númberu d'infecciones nel pasáu. Na mayoría de los países, la enfermedá ye de declaración obligatoria a les autoridaes de salú social.
Llinia 43:
 
== Patoxenia ==
La tresmisión del virus del sarampión asocede por contactu directu o por gotitas infectaes provenientes de daquién enfermu, quien permanez infeiciosu trés a cinco díes antes de l'apaición de les erupciones hasta cuatro díes dempués. El virus enfusa nes célules epiteliales de la mucosa de les víes respiratories altes, como la [[orofaringe]] o, con menos frecuencia na [[conxuntiva]] de los [[güeyu humanu|güeyos]]. El virus llega al texíu linfoide y reticuloendotelial local en menos de 48 hores: [[amígdala palatina|amígdalas]], [[amígdala faríngea|adenoides]], [[timu]], [[cuayu]], etc. y al restu de les víes respiratories altes, onde se reproduz aniciando una viremia inicial asintomática mientres los primeres 4 díes de l'andada. Esto ye polo xeneral acompañada d'una curtia apaición del virus n'el sangre. Dempués d'unos 5-7 díes hai una segunda viremia, cola consiguiente infección de la piel y les víes respiratories. Al décimu día del andada empecipia la respuesta inmune del güéspede y la producción del [[interferón]], que mengüen progresivamente la viremia, y apaez la erupción col [[exantema]] característicu y otros síntomes como [[tos]] y [[bronquitis]] aguda que definen el períoduperiodu exantemático de la enfermedá.
 
Al traviés de la invasión del virus nos [[linfocito T|linfocitos T]] y un aumentu de los niveles de sustances mensaxeres como les [[citocina|citoquinas]]sobremanera, [[interleucina-4]], instálase una debilidá inmune envernada del cuerpu. Mientres esa fase, d'aprosimao cuatro a seis semana, pueden apaecer infecciones secundaries.