Diferencies ente revisiones de «Segunda llingua»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"núcleu" +"nucleu"
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 1:
{{Correxir}}
Denominar '''segunda llingua''' al idioma non nativu d'una persona o territoriu, esto ye, a cualquier idioma distintu del idioma maternu (una persona puede tener dos idiomes maternos), esto ye, una llingua aprendía dempués del períoduperiodu críticu d'alquisición por una persona en siendo un falante competente de la so llingua materna.
 
Ye necesariu faer una distinción ente'l términu segunda llingua y llingua estranxera. Denominar llingua estranxera a un idioma'l cual nun pertenez a la comunidá nativa del individuu que deseya aprender otru idioma. Por casu, en Canadá'l francés ye consideráu una segunda llingua, por cuenta de que'l país cunta con dos llinguas oficiales, l'inglés y el [[Francés|francés.]] Sicasí, en Camerún l'español ye consideráu una '''llingua estranxera''', una y bones esti nun fai parte de les llingües oficiales del país y apriéndese por aciu medios académicos.
Llinia 61:
Ente finales del sieglu XVII y XIX, el [[francés]] foi por un tiempu la segunda llingua de gran parte d'Europa . Más tarde, la influencia d'esti idioma foi estendiéndose cola colonización del Imperiu francés hasta'l [[continente]] [[Asia|asiáticu]], [[África|africanu]] y [[América|americanu.]]
 
N'otres rexones del planeta esistieron otres segundes llingües importantes. Nos primeros estaos de [[Mesopotamia]] y [[Oriente próximu|Oriente mediu]], aprosimao ente los sieglos [[Sieglu XX e.C.|XX aC]] y [[Sieglu XV e.C.|XV aC]], l'idioma akkadio foi llargamente usáu nes relaciones diplomátiques, ente que'l sumeriu por un períoduperiodu similar foi estudiáu como llingua de cultura en ciertes árees de la conocencia. Darréu, l'araméu reemplazó a dambes llingües como segunda llingua na zona.
Nel alloñáu oriente, el [[sánscritu]] foi una segunda llingua importante tantu n'India como nel sudeste asiáticu ya Indonesia. Y más al norte'l chinu clásicu foi una segunda llingua estudiada polos eruditos de Vietnam, Coria y Xapón como segunda llingua.
N'América del Norte usó una llingua de señes como mediu de comunicación intergrupal ente los pueblos de les grandes praderíes, principalmente. En [[Mesoamérica]], poco primero de la llegada de los europeos y mientres un tiempu tres la llegada d'estos, el [[náhuatl]] foi usáu estensamente como lingua franca. Y en [[América del Sur]] el [[quechua]] espandióse básicamente como segunda llingua d'entendimientu nel imperiu inca, una y bones la llingua orixinal de los primeros inques paez ser el pukina.