Diferencies ente revisiones de «Tercer República Francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"aéreu" +"aereu"
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 223:
Francia aprovechó'l malestar de Rusia por esta decisión pa forxar dende 1891 la so propia alianza política y militar col [[Imperiu Rusu|Imperiu rusu]], que foi alimentada con alcuerdos billaterales en materia militar y comercial, xuntu con visites de delegaciones mutues en 1893, quedando sellada en 1896 con una visita del zar [[Nicolás II de Rusia|Nicolás II]] a París. L'alianza con Rusia sirvió como piedra angular de la política esterior francesa hasta 1917, y tuvo la so manifestación más visible nes amplies inversiones de capital francés en Rusia, según en préstamos financieros de la banca francesa en favor del gobiernu rusu. Amás, l'alianza motivó a que tanto Rusia como Francia alliniaren los sos intereses en casu de sufrir una agresión esterna per parte de dalguna "tercer potencia", lo cual significaba un contrapesu efectivu a l'alianza ente Alemaña y Austria-Hungría.
 
Con [[Gran Bretaña]] caltuviérense relaciones amistoses hasta qu'en 1898 españó'l [[Incidente de Fachoda]] onde les espansiones coloniales francesa y británica topetaron nel contestu d'un puestu militar francés a veres del [[Nilo]] nel territoriu del actual [[Sudán]]. Esti évento causó una serie de braceos na opinión pública de dambos países, pero'l gobiernu francés dexó ante los intereses británicos al xulgar pocu intelixente entrar a un conflictu armáu con Gran Bretaña cuando ésta tenía la mayor flota naval del mundu. Sicasí, en 1904, el ministru de Relaciones Esteriores francés [[Théophile Delcassé]] axustó con lord Lansdowne, el secretariu británicu de Relaciones Esteriores, la [[Entente Cordiale]], que punxo fin a un llargu períoduperiodu de tensiones anglu-franceses y rocees mutues.
 
La ''Entente Cordiale'' funcionó como una alianza anglu-francesa informal, pero resultó bien reforzada pola [[Primer Crisis Marroquina]] de 1905 y pola [[Crisis de Agadir]] de 1911. Una primer resultancia de les crisis marroquines foi que los gobiernos de Francia y Gran Bretaña abandonaren les sos mutues diferencies debíu a la medrana compartida de dambos países escontra'l [[Imperiu Alemán|Imperiu alemán]], rocea amontada ente los británicos cuando Alemaña executó planes dende 1906 pa llograr que la [[Kaiserliche Marine|marina de guerra alemana]] superara en poderíu a la [[Royal Navy|marina británica]].
 
Esmolecida por problemes internos, Francia amosó poca atención a la política esterior nel períoduperiodu de 1911–1914, anque en 1913 el gobiernu francés aceptó estender el serviciu militar a trés años en llugar de dos, magar les oxeciones socialistes. La crisis de los Balcanes en xunetu de 1914, causada pol [[Atentáu de Sarajevo]], causó que Francia cumpliera los términos de la so alianza con [[Rusia]] sofitándola contra [[Austria-Hungría]] y [[Alemaña]], entrando asina na [[Primer Guerra Mundial]].
 
== La Primer Guerra Mundial ==
Llinia 249:
L'añu 1918 empezó con nuevos descontentos de la población civil francesa, pero'l réxime llogró formar una anovada cohesión nacional cuando en marzu les tropes alemanes llanzaron la so [[Kaiserschlacht|gran ofensiva de primavera]] que duró hasta entamos de xunetu. El gobiernu de Clemenceau aprovechó la difícil situación pa reprimir tou niciu de [[pacifismu]] ya imponer nuevos esfuerzos, hasta que n'agostu del mesmu añu les tropes aliaes pudieron [[Ofensiva de los Cien Díes|contratacar de manera esitosa a'l alemanes]] y bastiar la derrota total del [[Imperiu Alemán]] nel mes de payares.
 
== PeríoduPeriodu de entreguerras ==
 
=== Tres el Tratáu de Versalles ===