Diferencies ente revisiones de «Alhambra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 67:
El so nome provien del términu árabe ''Maswar'', llugar onde s'axuntaba la ''Sura'' (Conseyu de Ministros). La estancia sufrió numberosos tresformamientos. Tuvo De pertenecer a una estructura anterior al Palaciu de Comares y al d'El Lleones, y probablemente al construyíu por Isma’il I (1314-1325).<ref>[http://www.alhambra-patronato.es/index.php/Mexuar-Oratoriu/154/0/ Mexuar: en alhambra-patronatu]</ref>
 
Ye la sala más antigua. En dómina andalusí sirvía de sala d'audiencia y xusticia pa casos importantes. Tenía una cámara elevada zarrada por celosías onde se sentaba'l sultán a escuchar ensin ser vistu. Nun esistíen les ventanes llaterales. Tenía'l techu abiertu nel so parte central. Al fondu atopa una pequenapequeña habitación, que sirvía d'oratoriu, dende onde s'acolumbra'l Albaicín, atópase empobináu de forma distinta a la muralla, pa cumplir la so función relixosa. En tiempos cristianos utilizóse como capiya.
 
La decoración ye la resultancia d'ensame d'intervenciones ente'l sieglu XVI y el sieglu XX, na que destaquen les columnes y capiteles característicos de l'arquiteutura nazarí. Nos paños d'azulexos que decoren el so parés combinen pieces d'orixe nazarí con intervenciones y pieces cristianes. De siguío del Mexuar aportar a un patiu con fonte nel centru y una cámara a la izquierda, denomináu patiu del Mexuar.
Llinia 91:
[[Archivu:Spain Andalusia Granada BW 2015-10-25 17-22-07.jpg|thumb|Vista del denomináu patiu de los arrayanes, del banzáu o de Comares, no fondero contémplase'l torrexón de Comares.]]
 
Dende la galería norte del [[Patiu de los Arrayanes]] y al traviés d'un arcu apuntáu de [[mocárabe]]s, aportamos a la sala de la Barca, llamada asina yá que presenta riques yeserías col escudu nazarí y dientro d'él, la palabra «Bendición», que n'árabe se diz "Baraca", y que los castellanos escucharon como "Barca"; otra esplicación podría ser que'l nome provien por tener un artesonado magníficamente ensamblado en forma de cascu de barcu invertíu. Esta sala, de forma rectangular de 24 metros por 4,35, paez ser que yera más pequenapequeña nun principiu, y la so ampliación foi realizada por Mohamed V. Nesta sala esistió una bóveda semicilíndrica que foi destruyida pol fueu de la quema de 1890, sustituyida por una reproducción d'aquella que foi totalmente terminada en 1964. Los murios presenten les yeserías col escudu nazarí y la palabra «Bendición» y el lema de la dinastía «nun hai vencedor más que dios».
 
La sala atópase arrodiada por un zócalo en que los sos estremos atopamos alcobes con zócalos d'azulexos, que revisten les columnes que suxeten arcos peraltados y festoneados de mocárabes y pechinas. Dende equí apuértase al Torrexón de Comares, presidíu pol Salón de los Embaxadores.
Llinia 115:
 
====Palaciu de los lleones====
Nun estremu del llau esquierdu del patiu de los arrayanes, un pequenupequeñu arcu sirve d'ingresu a un pasadizo pol que se llega a la zona privada del monarca, el ''[[Harén]]'' (Haram significa llugar priváu), el denomináu palaciu de los Lleones.
 
El palaciu de los Lleones foi mandáu construyir por Muhammad V como residencia del sultán, supón un exemplu d'integración d'arquiteutura y agua, na qu'esta se parte dende la fonte de los lleones asitiáu nel patiu escontra tol palaciu. El palaciu s'estructura a partir del patiu, alredor del cual distribúyense les distintes estancies.
Llinia 211:
# Cambéu de ropa y descansu. Sala de les cames y reposu. Equí esnudábense, pasaben depués al bañu y volvíen folgar. Dacuando traíenlos equí la comida. Na galería alta había músicos y cantores.
# Masaxe. Sala de refrescu o masaxe. Son dos galeríes con arcos.
# Vapor. Sala de vapor. Más pequenapequeña. Les bóvedes tán abiertes con tragaluces en forma d'estrella que nel so día taben cubiertos con cristales de colores, pero non herméticos, de manera que pudiera salir el vapor y entrar l'aire fresco.
 
=== Palaciu de Carlos V ===