Diferencies ente revisiones de «Brunexilda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 61:
En 593 morrió Gontrán I y Childeberto II xubió al tronu de Borgoña. El nuevu rei intentó una guerra contra'l reinu de Neustria, pero fracasó. Brunegilda participó personalmente nes decisiones polítiques que se tomaron.
 
En 596 morrió envelenáu Childeberto II a los 26 años. Atribuyóse'l crime a Fredegunda. Otres fontes nomen a una combalechadura de nobles de Austrasia y, inclusive, abarruntar de Brunegilda. Brunegilda reaccionó con rapidez y asumió nuevamente la rexencia, esta vegada polos sos dos pequenospequeños nietos. Teodeberto II convertir en rei de Austrasia y Teoderico II de Borgoña.
 
En 597 morrió por enfermedá la reina rival Fredegunda, al regresu d'una espedición militar victoriosa contra Austrasia, en [[Laffaux]] o Latofao. El so fíu Clotario II, que tenía 13 años, foi nomáu rei de Neustria. Brunegilda intentó derrocar a Clotario II y asumir el poder de tolos reinos francos, pero nun recibió abondu sofitu y l'intentu fracasó.
Llinia 109:
Ye nesta dómina cuando'l cargu de [[Mayordomu de Palaciu mayordomu de palaciu]] camudó sutilmente la so naturaleza: hasta equí, fuera'l representante del rei ante los nobles, totalmente suxetu a l'autoridá del monarca merovinxu. El rei nomar y podía destituyilo. A partir de 613, el mayordomu de palaciu va convirtiéndose nel representante de los nobles ante'l rei y son aquellos los que-y imponen al rei la so eleición.
 
A Clotario II va asoceder el so fíu [[Dagoberto I]], quien per unos años va llograr retrasar la perda de poder de la dinastía reinante —disgustáu con Pipino de Landen en 629, entá tuvo'l poder de destituyilo sumariamente de la Mayordomía de Palaciu de Austrasia— , pero yá a la so muerte asocedida en 639 dexando dos fíos pequenospequeños, el gobiernu pasó a manos de los mayordomos de palaciu, cargu pol que los nobles van competir ente sigo. Unu d'ellos, [[Pipino de Heristal]], descendiente d'aquel Pipino de Landen que traicionó a Brunegilda, tuvo llamáu a empobinar a los nobles de Austrasia, llogró una victoria decisiva contra'l mayordomu de palaciu de Neustria na [[batalla de Tertry]] (687) y va desaposiar a los merovinxos de too poder efectivu, dexándo-yos de reis solo'l títulu y la llarga melota.
 
[[Montesquieu]], na so obra ''[[L'espíritu de les lleis]],'' describe los fechos de 613 como «revolución» contra Brunegilda y non como «traición». Pa él, Brunegilda fixérase odiosa al pueblu» de Austrasia y Borgoña, entendíu'l pueblu» nun sentíu restrictivu, que solo entendía a los nobles terratenientes y al altu cleru, que subsumían nos sos dominios rurales a la inmensa mayoría de la población llabradora. N'efectu, los terratenientes odiaben a Brunegilda porque la reina quería entamar l'Estáu según un modelu de funcionamientu más centralizáu, cobrar impuestos pa poder faer caminos, reparar fortaleces, realizar otres obres públiques y reorganizar l'exércitu, ente que ellos allampaben ser amos y señores independientes nos sos respectivos latifundios.