Diferencies ente revisiones de «Capadura»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 16:
}}
 
La '''capadura''', nos [[animal domésticu|animales domésticos]] o nos [[Homo sapiens sapiens|seres humanos]], ye la [[técnica quirúrxica]] destinada a retirar los [[órganos sexuales]], los [[testículu]]s d'un [[machu]] o los [[ovarios]] nes [[fema]]s. Esto causa la [[esterilización (medicina)|esterilización]], colo que se torgar la [[reproducción]]; tamién s'amenorga drásticamente, arriendes d'ello, la producción de les [[hormona]]s xeneraes básicamente en dichos órganos, como la [[testosterona]] o los [[estróxenu]]s (una pequenapequeña parte de les cualos produzse na [[glándula suprarrenal|corteza suprarrenal]]).
 
Cuando se trata de la [[ablación de clítoris]] o'l selláu de los llabios [[vulva]]res na muyer, falar de [[infibulación]].
Llinia 80:
 
=== Consecuencies médiques ===
Daquién capáu antes del entamu del so [[pubertá]] va retener la so voz aguda, cuerpu y xenitales pequenospequeños (en casu de queda-y el pene caltiense como un pene infantil), nun va desenvolver [[vellu púbicu]], y va tener poca apetencia de sexu, o nenguna.
 
En tiempos antiguos, la capadura incluyía la estracción de tolos xenitales masculinos. Esto arreyaba un gran peligru de muerte por cuenta de una hemorraxa o una infección, y en dellos llugares, como nel [[Imperiu Romanu d'Oriente]], víase como una sentencia de muerte. Esaniciar puramente los testículos implicaba muncho menos riesgu.