Diferencies ente revisiones de «Viquingu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Introduciendo {{1000}}
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-monesteriu +monasteriu)
Llinia 4:
'''Viquingu''' ye'l nome dau a los miembros d'un grupu [[etnia|étnicu]], orixinariu d'[[Escandinavia]]. Foren un pueblu d'orixe xermánicu que s'asitió na península Escandinava alrodiu del añu 2000 e.C..
 
Los sos ataques y la so aparición n'[[Europa]] entamaron col saquéu del [[cenobiu|monesteriumonasteriu]] de [[Lindisfarne]] ([[793]]) nel norte de [[Gran Bretaña]], al que siguieron ataques a otros [[cenobiu|cenobios]]. Los añales y cróniques de los dos sieglos siguientes tan llaraos d'hestories terribles. En catermes más o menos numberoses, los viquingos atrometieron colos sos barcos les costes europees, remontaron los ríos de [[Francia]], [[Alemaña]] y [[Rusia]], conquistaron a los pueblos eslavos de l'antigua Rusia, apoderáronse d'[[Irlanda]] ya [[Inglaterra]] y afararon el [[Mediterraneu]].
 
El so abicañu xabaz, amedranaba a les antigües comuñes que, magar que taben avezaes a la [[guerra]], nun teníen forma d'albidrar cuándo diba tener llugar la prósima amarraza. Estos ataques influyeron de forma indireuta na criación d'un periodu d'inestabilidá que favoreció la descentralización política del [[feudalismu]]
Llinia 47:
Los contautos ente los países nórdicos y el restu d'[[Europa]] yeren bien antiguos. Los alcuentros [[arqueoloxía|arqueolóxicos]] amuesen que'l comerciu y la influyencia daten de varios milenios e.C.. Sicasí, los países escandinavos yeren namái un requexu remotu y ensin importancia política y económica pal restu d'Europa.
 
Los sos arrebexos y la so aparición n'[[Europa]], entamaron col saquéu del [[cenobiu|monesteriumonasteriu]] de [[Lindisfarne]] ([[793]]). Los [[cenobiu|cenobios]], atesoraben munches posesiones, y foren l'oxetivu de los embates que vendríen dempués. En [[794]], saqueen el cenobiu de la islla [[escocia|escocesa]] d'[[Iona]], los cenobios de '''Jarrow''' y '''Monkwearmouth''' na costa inglesa y el d''''Inishboffin''' n'[[Irlanda]]. Estes amarrazes repitiéronse nos años siguientes, afarando dafechu tola zona.
 
En [[799]], los viquingos entamen a allonxase d'estes fasteres y aporten per primera vegada a la costa [[francia|francesa]] en [[Bretaña]]. L'estuariu del [[Loira]] y les islles de la rexón foren víctimes de les ''razzies'' viquingues. Nel [[820]], una flota de 13 navíos arrebexa pel [[Sena]]. En [[834]], tiénense noticies de los sos primeros arramplos pelos [[Países baxos]]