Diferencies ente revisiones de «Degaña»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-monesteriu +monasteriu)
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 20:
Nel sieglu XIX, suprímense los señoríos xurisdiccionales de Zarréu y Degaña, integrándose nel conceyu d'Ibias, pero estos conceyos siempres caltuvieron una actividá al marxe de la organización conceyil d'Ibias. Esto condució a qu'en 1863 constituyérase una demarcación autónoma que va incluyir los antiguos cotos col nome de Degaña, una y bones ésti yera'l nucleu más importante entós daquella.
 
Nel sieglu XX, mientres la Guerra Civil española, en Degaña y Ibias trunfen el Frente Popular por cuenta de la influencia de les nueves actividaes mineres. Dempués del conflictu armáu, el so procesu históricu más importante foi'l desenvolvimientu de los xacimientos hulleros. Esti desenvolvimientu tamién traxo cambeos urbanísticos destacables, garré'l so capital Degaña que yera la principal localidá, pasó a un segundu planu, frente al emburrie de Zarréu que siendo un pequenupequeñu enclave rural convertir nel nucleu más habitáu del conceyu.
 
== Xeografía ==
Llinia 32:
 
=== Hidrografía ===
La so rede hidrográfica ta marcada pel ríu Ibias y los sos afluentes que son pequenospequeños regueros de curtiu percorríu: Les Corradas, Regueira de Vasa, el Regueirán, etc.
 
=== Flora y fauna ===
Llinia 42:
La so población ye de 978 habitantes (INE 2017) y los sos principales nucleos de población per númberu d'habitantes son: Zarréu que ye la villa más poblada de Degaña, El Rebollar, Trabáu y Fondos de Vega. Degaña ye'l conceyu limífrofe de la denominada Puerta d'Asturies, qu'integren amás del conceyu degañés, los de Cangas, Ibias y Ayande.
 
A pesar de la situación marxinal del conceyu dientro de la rexón, la so evolución foi bien distinta al restu de conceyos del monte asturianu. La so economía basada na agricultura tradicional sumió, por cuenta de la esplotación minera que torgó non yá la emigración de la xente del conceyu a otres zones, sinón que traxo a otru pequenupequeñu númberu de persones del esterior, evitando'l despoblamientu al que taría condergáu'l conceyu.
 
La so población permanez bien estable dende principios del sieglu XX. L'actividá económica ta basada na estracción de mineral y el conceyu tien una media d'edá bien nueva, teniendo'l segundu porcentaxe de xente nuevo más altu d'Asturies, -detrás del conceyu de Corvera- con un 30% de menores de 20 años y casi el 11% de mayores de 60 años.