Diferencies ente revisiones de «Dibuxu animáu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 3:
 
[[File:How Animated Cartoons Are Made (1919).webm|thumb|''How Animated Cartoons Are Made'' (1919) (n'inglés)]]
Un '''dibuxu animáu''' (Conocíu como '''[[caricatura]]''' o ''dibujitos'' en zones de [[Hispanoamérica]], ''monito animáu'' ([[Chile]]), ''comiquitas'' ([[Venezuela]]), ''muñequitos'' ([[Colombia]]) o col [[anglicismu]] ''[[cartoon]]'') ye una categoría dientro de les obres de [[animación]] que se refier a aquelles secuencies visuales realizaes en [[Bidimensional|dos dimensiones]]. Consígense [[dibuxu|dibuxando]] secuencialmente cada [[fotograma]] que componen a les obres, xenerando una secuencia y representación d'imáxenes en movimientu. Ye la técnica d'animación más antigua y conocida, denomada como '''animación 2D''', '''animación tradicional''' o '''animación clásica'''. Estremar de la [[Gráficos 3D por computadora animación en 3D]] principalmente pola forma de producción.
 
Tamién s'utiliza pa denominar a les películes que tán feches para [[Televisión]], igualmente esíbense como llargumetraxes nos cines, hasta que se ven munches vegaes en pantalles de [[Computadora]], distribuyíes por [[Internet]].
Llinia 10:
 
== El procesu de l'animación tradicional ==
=== Storyboard ===
Pa filmar o producir una película, ye necesariu tener una guía pa tener en cuenta lo que se debe y nun se debe faer mientres el trabayu. Esta guía ye'l ''storyboard'', un desglose gráficu de lo que va ser la película o vídeu final pero dibuxáu y coles anotaciones necesaries pa cada escena que se filme o grabe.
 
Llinia 23:
=== Animatic ===
[[Archivu:Animhorse.gif|thumb|Exemplu de cómo ocho imagen, superponiéndose en [[retroalimentación|llazu zarráu]] y repitiéndose una y otra vez, dan llugar a un dibuxu animáu.]]
Nos empiezos de l'animación foi llamáu [[Leica reel]] por cuenta de que la [[lente]] que s'usaba pa esti fin yera de la firma alemana [[Leica]]. El ''animatic'' o previsualización realízase primero que'l verdaderu procesu de rodaxe empiece. Un ''animatic'' ye una pieza audiovisual, na que s'axunten les imáxenes del storyboard cola pista d'audiu preliminar, de manera sincronizada. La reproducción d'esta especie d'esbozu de la pieza final sirve al equipu p'atopar fallos na duración o composición de les escenes y nel [[Guion cinematográficu|guion]]. vuelve correxise'l ''[[storyboard]]'' o a grabar l'audiu, si ye necesariu, pa crear un nuevu ''animatic''. Les socesives revisiones del ''animatic'' eviten tener qu'editar les escenes más tarde, cuando yá tean rodaes, y que se realice trabayu de más, daqué bien costosu na animación o nel rodaxe final.
 
=== Diseñu y timing ===
Una vegada aprobáu'l ''animatic'', únviense los storyboards a los departamentos de diseñu. Ellí'l diseñadores de personaxes preparen ''fueyes de modelos'' ''(model sheets)'' pa cada unu de los personaxes más importantes, y pa los demás elementos visuales del filme. Estes fueyes documentan l'apariencia de cada personaxe dende una variedá d'ángulos de vista, y les sos poses más comunes, por que los distintos artistes qu'intervienen nel proyeutu trabayen de manera consistente. Delles vegaes realícense inclusive pequenespequeñes escultures o maquetes por que el animador vea al personaxe en [[tridimensional|trés dimensiones]]. Coles mesmes, los artistes de fondos realicen un trabayu similar colos distintos escenarios, y el direutores d'arte y los estilistes de color determinen l'estilu del dibuxu y los esquemes de colores a emplegar.
 
En paralelu al diseñu, el direutor de ''timing'', que de cutiu puede ser el direutor xeneral, determina esactamente qué poses, dibuxos y movimientos de los llabios van precisar pa cada cuadru. Créase una ''fueya d'esposición'' (''exposure sheet'' o ''X-sheet'', pa embrivir), que ye una tabla que contién un desglose de l'acción, el diálogu y el soníu, pa cada cuadru de l'animación, y sirve como guía a'l animadores. Si amás el filme tien una fuerte base musical, créase tamién una ''chigre sheet'', que ye otra fueya de formatu tabular qu'amuesa la relación ente l'acción en pantalla, el diálogu y les notes musicales.