Diferencies ente revisiones de «Eclís llunar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 6:
Los eclises llunares clasificar en parciales (solo una parte de la Lluna ye despintada), totales (tola superficie llunar entra nel conu de solombra terrestre) y penumbrales (la Lluna entra nel conu de [[clarixa]] de la Tierra). La duración y el tipu d'eclís depende de la localización de la Lluna respecto de les sos [[Nodos de la órbita|nodos orbitales]].
 
A diferencia de los [[Eclís solar|eclises solares]], que pueden ser vistos solo dende una parte relativamente pequenapequeña de la Tierra y duren unos pocos minutos, un eclís llunar pue ser vistu dende cualesquier parte de la Tierra na que sía de nueche y enllargar mientres delles hores.
 
== Conu de solombra y clarixa nos eclises de Lluna ==
[[Archivu:Lunar eclipse-es.svg|200px|thumb|Diagrama d'un eclís llunar.]]
El Sol tien un [[diámetru]] ecuatorial 109 vegaes mayor al de la Tierra, polo cual ésta proxecta un conu de solombra converxente y un conu de clarixa diverxente. Los eclises prodúcense porque la Lluna, que s'atopa a unos 384 000 km de la Tierra, entra nel conu de solombra terrestre, de llargu enforma mayor —1 384 584 km—. A la distancia que s'atopa la Lluna de la Tierra, el conu de solombra tien un diámetru de 9200 km, ente que'l diámetru de la [[Lluna]] ye de 3476 km. Esta gran diferencia provoca que dientro del conu de solombra ente 2,65 vegaes la Lluna, y arriendes d'ello, los eclises permanezan na so fase total mientres un tiempu enllargáu.
 
Pa un observador que tuviera asitiáu sobre la superficie de la Lluna, un eclís penumbral sería un eclís parcial de Sol. Análogamente, si l'observador atopárase dientro del conu de solombra de la Tierra, nun podría ver a la estrella, de cuenta que para él taríase produciendo un eclís total de Sol.
Llinia 18:
== Clasificación de los eclises llunares ==
La solombra de la Tierra proxectar en dos partes: la umbra y la clarixa. Na umbra, nun esiste [[radiación]] solar directa. Sicasí, debíu al mayor tamañu angular del Sol, la radiación solar ye bloquiada solo parcialmente na porción esterior de la solombra terrestre, que recibe'l nome de clarixa. D'esta miente, por cuenta de les distintes solombres, los eclises clasificar en:
* '''Eclís penumbral (o Apulso):''' asocede cuando la Lluna pasa al traviés de la clarixa terrestre. La clarixa causa un sutil escurecimientu na superficie llunar. Si solo una pequenapequeña parte de la Lluna entra na rexón penumbral, l'eclís resultante ye de bien mala observación a güeyu y denominar ''penumbral-parcial''. Un tipu especial d'eclís penumbral ye'l ''penumbral-total'' nel cual la Lluna entra totalmente na clarixa, ensin pasar pola umbra. Esti últimu casu d'eclís penumbral ye bien infrecuente (unos trés por sieglu) por cuenta de que el anchu de la zona penumbral (la diferencia ente'l diámetru internu y la llende esterna) ye solo llixeramente más grande que'l diámetru de la Lluna. Nos eclises penumbrales-totales, la porción de la Lluna que s'atopa más cerca de la umbra apaez un pocu más escura que'l restu.
* '''Eclís parcial:''' asocede cuando solo una parte de la Lluna entra na umbra.
* '''Eclís total:''' asocede cuando la Lluna entra dafechu na zona estragal. Un casu especial d'eclís total ye'l total central, nel cual la Lluna, amás de pasar pola umbra terrestre, facer pol centru d'esta.