Diferencies ente revisiones de «Educación preescolar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 10:
La educación inicial ye la educación que'l neñu recibe nos sos primeros años de vida (0 a 6), esta ye una etapa bien importante nel desenvolvimientu del neñu, yá que s'inflúin el desenvolvimientu d'habilidaes físiques y/o psicolóxiques, fomentar la so creatividá, enséñase-y a ser autónomu y auténticu; aspeutos que van sirvir p'abrir nel mundu por sigo solo. Pa ello, a lo llargo de la hestoria, hubo autores como [[Jean Piaget]], [[Lev Vygotski]], [[Sigmund Freud]], [[Friedrich Frobel]], [[María Montessori]] que desenvolvieron teoríes psicolóxiques y pedagóxiques que dexaron entender como piensen los neños, cómo aprienden, el so razonamientu ya intelixencia.
 
La Educación Inicial ye un derechu de los neños; ye'l derechu a recibir educación, y al tratar con neños pequenospequeños, l'aspeutu de la crianza apaez rellacionáu, una crianza calidable que, apurriendo una mirada pedagóxica va ayudar non solo al neñu, sinón tamién a la so familia, a entender les necesidaes físicu y psicolóxicu del infante. Nun tenemos d'escaecer que'l compromisu del personal docente y de sofitu pa cumplir colos propósitos que s'entamaren, ye bien similar al de la familia, pero nun lu reemplaza sinón que la complementa.
 
Cola educación inicial pretende garantizase un desenvolvimientu harmónicu pal neñu, y pollo cúntase con un programa pedagóxicu y la so operación pertenez a tolos adultos que se rellacionen y exercen una influencia nos menores, pueden ser los sos familiares o personal especializáu n'educación. Brindar en dos modalidad: escolarizada y non escolarizada.
Llinia 27:
En 1881, mientres el Porfiriato son fundaos los primeros Xardinos de Neños en Méxicu, denominaos "Escueles de Párvulos" o "Kindergarten", en contestos urbanos.
 
N'América Llatina, l'atención y educación de los más pequenospequeños empecipiar mientres el sieglu XIX, a partir d'acciones variaes y esvalixaes que provienen de la seguridá, salú y educación. De primeres fueron les ordes relixoses quien s'esmolecíen pola protección de neños ensin families, pero n'otru momentu del sieglu XIX les acciones ampliar escontra aquelles provenientes de la beneficencia. Nel sieglu XX empieza a ser una responsabilidá del [[Estáu]] a partir de la sanción de lleis en dellos países (Arxentina 1919; Brasil, 1927; Uruguái 1934; Ecuador 1938). A partir de la [[Convención sobre los Derechos del Neñu]], yá na década del ’90, tolos países llatinoamericanos sancionaron lleis fayadices a lo establecío en dicha Convención internacional, faciéndose cargu estatalmente del derechu a la educación de los más pequenospequeños.<ref name=UNESCO>{{cita web
|url= http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001892/189212s.pdf
|título= Atención y Educación de la Primer Infancia. Informe Rexonal. América llatina y el Caribe.
Llinia 52:
Enseñar dende la creación d'un espaciu alfabetizador. L'espaciu ye entendíu, más allá de lo físico, como testu y contestu de los aprendizaxes, yá que el contestu nel cual desenvuélvese una situación d'enseñanza tien gran influencia no qu'asocede nel procesu d'apropiación de los saberes.
 
El Xardín d'Infantes ocupar de la educación de los les secciones de 3, 4 y 5&nbsp;años. Nel Xardín enséñense-yos conteníos, desenvuélvense vezos y conductes que regulen la vida en sociedá, y munchos de los aprendizaxes qu'adquieren llograr gracies al xugar, porque ésti ye la manera nel cual aprienden los neños pequenospequeños a conocese y conocer el mundu.
 
Ye avezáu que les persones piensen que los neños van xugar y ser curiaos, éstes desconocen que los docentes planien a lo llargo del añu y desenvuelven conteníos matemáticos, de ciencies naturales, sociales, llingua, música, plástica, educación física, formación ética y ciudadana y teunoloxía. La función del docente na aula ye d'acompañamientu, sosten y dexa el desenvolvimientu d'habilidaes, y llograr un meyor venceyu colos otros neños y los adultos que s'atopen al so alredor, lo cual ye bien importante pa les relaciones qu'estableza a midida que crez y amplía el so campu social.
Llinia 62:
* Favorecer la formación corporal y motriz.
 
Ye imprescindible tener en cuenta que'l xuegu nun ye daqué que'l neñu realice “naturalmente”; esto ye, nun ye una capacidá innata natural sinón una capacidá adquirida. Poro, por que esa capacidá desenvuélvase ye necesariu un otru que-y dea sentíu a ciertes acciones que'l neñu pequenupequeñu realiza bonalmente. D'esta manera súmase un significáu cultural que, amás del calter lúdicu qu'inaugura, opera como inscripción d'esi neñu na cultura a la cual pertenez.
 
Magar la única finalidá del xuegu ye'l placer, podría afirmase que xugando prodúcense los aprendizaxes más importantes: mientres el xuegu los neños espresen les sos idees alrodiu de les temes que nél apaecen, manifiesten los sos esquemes conceptuales, los confrontan colos de los sos compañeros. Esto déxa-yos rectificar lo que nun ye correctu o nun sirve, o ratificar les sos idees alrodiu de lo que conocen.
Llinia 162:
'''Mediu social y natural:''' sirve como exa y utilícense temes d'esta área que sirven pa xenerar les actividaes alredor de los mesmos, col fin de desenvolver les mañes. Amás foméntase la identidá y autonomía.
 
Espresión artística: trabayar pequenospequeños elementos que van integraos a les actividaes, por casu cantares, rondes, xuegos de ritmu, xuegos de representación, espresiones gráfiques, ente otres.
 
Educación física: Busca ampliar la conocencia, manexu y control del so cuerpu y la so orientación nel espaciu per mediu d'exercicios y xuegos, coles mesmes déxa-yos la formación de vezos y aptitúes frente a les circunstancies que la vida demánda-y y les sos propies posibilidaes de movimientu.