Diferencies ente revisiones de «Catedral-basílica de La nuesa Señora del Pilar de Zaragoza»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo Teresa +Santa Teresa)
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo Ana +Santa Ana)
Llinia 57:
La disposición interior de la Basílica del Pilar articular en tres naves —la central más ancha— y siete tramos, que fuelguen sobre gruesos pilastres decoraes con pilastres adosaes clasicistes. Sobre ellos hai unos sobrios entablamentos que soporten cúpules sobre pechinas y bóvedes rebaxaes. Nos murios abren capiyes llaterales cubiertes con cúpules con llinterna o bóvedes. Los [[intradós|intradoses]] de los [[arcu de mediu puntu|arcos de mediu puntu]], pescuezos de bóvedes y cúpules fueron decoraos en [[1871]] pol escultor [[Manuel Miguel Gálvez]] con guirlandes y ''[[putto|putti]]''.
 
Siguiendo un percorríu según les aguyes del reló, dende la llamada Puerta baxa (la más cercana a la Virxe, nel estremu este de la fachada Sur), atópase la capiya de SantoSanta Ana y la de San José. De siguío, nel centru de la nave llateral Sur, ábrese la Sacristía mayor. Darréu la capiya de San Antonio y la de San Braulio hasta llegar a la entrada de la Puerta alta. Nel tramu oeste, nel trascoro, atópense cuatro pequeñes capillitas, a entrambos llaos del coru, ente les que destaquen les del Ecce Homo (con un cuadru atribuyíu a [[Roland de Mois]] o a [[Pablo Scheppers]]), y la de la Bona Esperanza. Nel llau de los pies de la catedral abren otres dos capilla: del Rosario y de San Agustín (llamada tamién Parroquia del Pilar, onde se celebren oficios relixosos cotidianos) y ente elles asítiase la Sala capitular.
 
Nel llau Norte y dende la Puerta alta del Norte, que da a la ribera del Ebro, hai otros trés capiyes: San Pedro Arbués, San Llorienzo y San Joaquín y la Sacristía de la Virxe, dexando nel centru l'espaciu qu'ocupa'l Muséu Pilarista. A lo último, nel llau Esti, frente a la Santa Capiya, ta'l Coreto de la Virxe y a entrambos llaos dos capilla: al Norte la de Santiago y al Sur la de San Juan, yá na Puerta baxa d'entrada del llau de la plaza mentada al empiezu d'esti percorríu, que ye la que mayor arribación de públicu recibe.
Llinia 139:
Nel ángulu suroriental del templu, la primer capiya a la derecha conforme entrar pola puerta baxa que da a la Plaza de les Catedrales, foi mandada construyir pol arzobispu [[Tomás Crespo d'Agüeru]], que xaz nun nichu asitiáu nel muriu derechu d'esta. Ta cubierta con una cúpula con llinterna sobre pechinas, tou decoráu en 1743 n'estilu tardobarroco [[Bolonia|boloñés]] con frescos xeométricos, figures alegóriques de les virtúes teologales y l'escudu d'armes del arzobispu. Destaca'l retablu de [[San Juan Bautista]] talláu en madera con una manera qu'antemana'l rococó. La imaxe del santu data d'escontra 1700 y ta atribuyida a [[Gregorio de Mesa]]. Nos murios llaterales hai dos grandes llenzos. A la derecha ''Predicación del Bautista nel Xordán'', de [[Pablo Félix Rabiella y Sánchez]], y a la izquierda una ''Visitación'', posiblemente de [[Jerónimo Lorieri]]. Importante devoción popular recibe un cristu baxu dosel dispuestu nel ángulu derechu, el ''Santu Cristu del Pilar'', d'estilu barrocu andaluz del sieglu XVII.
 
[[Archivu:Zaragoza - Basilica del Pilar 24.JPG|thumb|upright|Capiya de SantoSanta Ana]]
 
==== Capiya de SantoSanta Ana ====
Contién un retablu de la segunda metá del XIX en madera asonsañando xaspes. El grupu principal ye ''SantoSanta Ana cola Virxe'' de [[Antonio Palao y Marcu]] (1852) y a les sos bandes hai estatues de San Juan de Dios derecha— y San Francisco de Paula —esquierda—, talles del barrocu tardíu dieciochesco. Na predela añediéronse tres tables de la segunda metá del sieglu XVI, una''Anunciación'', una posible ''Adoración de los Magos'' y el ''Nacencia de Cristu''. Al llau derechu de la capiya hai un monumentu funerariu con escultures de [[Ponciano Ponzano y Gascón]] al xeneral [[Manuel de Ena]], muertu en 1851 na Guerra de Cuba, que foi sufragáu polos sos compañeru d'armes. A la izquierda atópense dos tables de ''San Vicente'' y ''San Valero'' de [[Roland de Mois]].
 
==== Capiya de San José ====
Llinia 149:
 
==== Sacristía Mayor ====
Nel centru del llau que da la plaza asítiase la Sacristía Mayor, que nun ta abierta al públicu. Guarda orfebrería datada dende'l sieglu XV qu'inclúi bustos de ''SantoSanta Ana'', ''Santiago y Santa Úrsula'', ''San Joaquín cola Virxe'', ''San José col Neñu Jesús'', ''Santiago Pelegrín'' o ''Santa Dorotea''. Tamién alluga tapices y muebles del sieglu XVI, tables renacentistes atribuyíes a [[Juan de Juanes]], llenzos barrocos, relicarios y otros enseres de valor.
 
==== Capiya de San Antonio de Padua ====
Llinia 164:
Acueye un retablu herreriano de madera de ''circa'' [[1601]]; nel nichu central atópase una escultura de la ''Virxe del Rosario'', un Cristu na cruz nel áticu y un grupu con ''San Jorge a caballu'' rematando l'altar. A dambos lladrales del retablu, sobre una estensión del bancu, írgense dos personificaciones de la Fe y l'Esperanza, obres bien notables de Carlos Salas Viraseca d'escontra 1775. Nes cais llaterales y el bancu del retablu hai tables manieristes con escenes de la Nacencia, Visitación, Santa Catalina y otros mártires, y dos llenzos reutilizaos de más avanzáu'l sieglu XVII de San Miguel y San Gabriel.
 
Nos murios llaterales hai cuatro tables renacentistes de [[Roland de Mois]] procedentes d'un esmanteláu retablu, que formaben conxuntu colos cuadros de la paré esquierda de la mentada capiya de SantoSanta Ana: ''San Vicente'', ''San Braulio'', ''Dormición de la Virxe'' y ''Alegoría de Cristu cola Sagrada Familia'', toos ellos pintaos escontra [[1580]].
 
De siguío el percorríu de les capiyes atáyase, pos l'espaciu central de los pies del templu ente los contrafuertes, nel llau oeste, y sol Coru Mayor, ocupar un espaciu zarráu al públicu xeneral: la Sala Capitular. La siguiente capiya, cerca del ángulu noroccidental del templu, onde s'atopa la torre dende la que pueden contemplase vistes aérees de Zaragoza, ye la qu'exerz de parroquia cotidiana pal cultu non estraordinariu. Tratar de la Capiya de San Agustín, conocida como Parroquia del Pilar.