Diferencies ente revisiones de «Lliteratura española»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo Teresa +Santa Teresa)
Llinia 97:
* '''[[Fray Luis de Granada]]''': Foi miembru de la Orde de los Dominicos. Gran orador de temes relixoses. Les sos obres más importantes, consideraes trataos de doctrina, son ''Guía de pecadores'', ''Llibru de la oración y meditación'', y, la más notable, ''Introducción al símbolu de la fe''.
 
* '''[[SantoSanta Teresa de Jesús|Santa Teresa]]''': Teresa de Cepeda y Afumada. Nació n'Ávila. A los 19 años ingresó na Orde Carmelitana que más tarde reformó, creando la [[Orde de les Carmelites Descalces]]. Fundó 17 conventos en doce años. Na so obra lliteraria utiliza un llinguaxe campechanu propiu del campu d'Ávila pero de fondu y fervorosu. Ente les sos obres más importantes tán ''El Llibru de la so vida'', autobiografía espiritual ''Camín de perfección'', onde indica los medios pa llograla, ''El llibru de les fundaciones'', ''El castiellu interior'', o ''Les moraes''.
 
* '''[[San Juan de la Cruz]]''': Juan de Yepes Álvarez. Nació en Fontiveros (Ávila), foi discípulu de SantoSanta Teresa. Llevó a cabu la reforma de la Orde de los Carmelites Descalzos, y fundó dellos conventos. A diferencia de santo Teresa, san Juan ye un humanista y apodera l'idioma. La so obra poética, bien escasa, amenorgar a ''Xubida del monte Carmelo'', ''Cantarada espiritual'', ''Nueche escura de l'alma'', ''Llapada del amor vivo''. Y tamién delles poesíes de calter relixosu, ente les que tán ''Anque ye de nueche'' y ''Tres un amorosu llance''. La so obra más importante ye'l ''Cantarada Espiritual'', escritu en llires garcilasistas, inspiráu nel ''[[Cantar de Cantar]]''.
 
* '''[[San Ignacio de Loyola]]''': Íñigo López de Recalde, fundador de la [[Compañía de Xesús]]. Foi mancáu na defensa de Pamplona. Mientres la so convalecencia la llectura de los llibros ''Vida de Cristu'' escrita por [[Ludolfo de Saxonia]] y ''Flos Sanctorum'' influyeron nel so espíritu fondamente. La so única obra lliteraria ye ''Los Exercicios Espirituales'', na qu'espresa la so ideoloxía cristiana.