Diferencies ente revisiones de «Formentera»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-monesteriu +monasteriu)
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 61:
L'anarquismu socede'l referente políticu de la islla, con una llarga fuelga de el trabayadores saliners empecipiada'l [[1931]] y una importante movilización social en demanda d'un usu comuñal de l'Estany deas Pexe. Al entamu de la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil española]] la islla ye ocupada xunas selmanes pol capitán republicanu Alberto Bayu Giroud. Recuperada pol bandu franquista empecípiase una represión con fusilamientos, esiliu y encarcelamientos. Ente'l 1940 y el 1942 instalar a la Sabina una colonia penitenciaria onde morrieron de fame un centenar de prisioneros. Les décades del 1940 y 1950 vuelven ser años d'aislamientu, escasez y mera subsistencia.
 
A principios de la década del [[1960]], el turismu provoca una nueva rotura económica y social. Empecipiar cola llegada d'integrantes del movimientu hippiei dempués movimientos naturistes. Constrúyense los primeros establecimientos turísticos, la mayoría como pequenospequeños negocios familiares, remocícase'l puertu de la Sabina como principal puntu de comunicación, y ameyórense les infraestructures polo xeneral.
[[Ficheru:Formentera.jpg|miniaturadeimagen]]
A partir de los años ochenta empiecen les demandes sociales pola preservación d'espacios naturales y por un modelu turísticu propiu: campañes contra la urbanización del estañu deas Pexe, el camping deas Can Marí, etc.