Diferencies ente revisiones de «Garcibuey»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 25:
Quiciabes el fechu más significativu de la era moderna en Garcibuey, foi la construcción del estanque de la Palla nos años 1940, yera una empresa venturera nel planu económicu, (posguerra española) y nel planu técnicu (orografía de la zona).
 
El pueblu de Garcibuey con bones zones agrícoles de güertes, en dellos años la seca dexaba los pozos secos y non podía regase. Ante esta situación el pueblu decide por aportación de mano d'obra voluntaria (por metros cuadraos de regadíos) y con una pequenapequeña subvención del estáu construyir un depósitu de riego con capacidá de 3.000 m³, na confluencia de los términos de Cilleros, Valero y Garcibuey, na zona conocida como la Collada de la Palla. L'agua ye traida por una canalización dende'l ríu de la Palla, al altor de les Corrolades.
 
Esta obra representa'l seguru de riego pa tol términu y a zones tan alloñaes como "Ronvivas", asitiáu a más de 4 km del depósitu (estanque). Toles canalizaciones facer con mano d'obra del pueblu. Constitúyese una Comunidá de Regantes con capacidá xurídica pa resolver los incidentes ente los sos socios, güei día sigue funcionáu y facilita nestos momentos l'agua de consumu humanu al Pueblu. Esta comunidá, nomaba al acequiero, o encargáu de regular l'agua y la zona de serviciu por rigorosu orde de riego. Esti últimu empléu perdióse pola falta de güertes pa regar.
Llinia 38:
 
== Recursos ==
Destaquen sobre tolos recursos l'agricultura, con esplotaciones pequenespequeñes y de cultivu bien intensivu, propios del altu monte. Los principales productos son los frutales: cereces, cirueles y piescos, que comercializa una cooperativa agraria : "Frutes de Salamanca"
Na [http://www.funjdiaz.net/folclor/07ficha.cfm?id=797 Revista Folclor] hai unos versos de la Sierra de Francia onde en Garcibuey yá apaecen les cereces anque sían en forma de pases
 
Llinia 55:
Anque les variedaes tradicionales tán sustituyéndose por otres más granibles, les primeres son muncho más duces na boca. De color coloráu picota intensu y de tamañu mediu, estes cereces pueden atopase, en temporada, en munches fruteríes de la provincia.
 
Les esplotaciones son bien pequenespequeñes, y la comercialización suelse faer de mancomún. Aprosimao la metá de la producción trátase y comercializa en cinco cooperatives de primer grau que, de la mesma, sían integraes nuna cooperativa de segundu grau asitiada en La Cepeda. El restu de productores comercializa directamente o al traviés de cooperatives de primer grau non integraes na de segundu grau.
La cooperativa de segundu grau comercializa fundamentalmente na metá norte del país (Asturies. Bilbao) y Madrid, anque tamién hai una parte de la producción que se destina a compradores estremeños.
La referencia na Rede ye [https://web.archive.org/web/20100918061605/http://servicios.nortecastilla.es/agroalimentos/marques/cereza_sierradefrancia.php '''Cofruga''']