Diferencies ente revisiones de «Nosticismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Jesús +Xesús)
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 13:
* El so calter [[iniciación|iniciático]], pol cual ciertes doctrines secretes del Cristu o'l "unxíu" taben destinaes a ser revelaes a una élite d'empecipiaos. D'esta forma, los gnósticos cristianos reclamen constituyir ''testigos especiales'' de Cristu, con accesu directu a la conocencia de lo divino al traviés de la ''gnosis'' o esperimentación introspectiva al traviés de la cual podía llegase a la conocencia de les verdaes trascendentales. La ''gnosis'' yera, pos, la forma suprema de conocencia, solamente al algame d'empecipiaos.
* La mesma conocencia de les verdaes trascendentes producía la salvación. Según les diverses corrientes, la importancia de prauticar una vida cristiana podía variar, siendo sía que non daqué secundariu.
* El so calter [[dualismu|dualista]], pol cual faíase una dixebra tayante ente la materia y l'espíritu. El mal y la perdición taben amestaos a la materia, ente que lo divino y la salvación pertenecíen a lo espiritual. Por esa razón nun podía esistir salvación dalguna na materia nin nel cuerpu. El ser humanu solo podía aportar a la salvación al traviés de la pequenapequeña chispa de divinidá que yera'l [[alma|espíritu]]. Solo al traviés de la conciencia del propiu espíritu, del so calter divín y del so accesu introspectivu a les verdaes trascendentes sobre la so propia naturaleza podía esti lliberar y salvase. Esta esperimentación casi empírica de lo divino yera la gnosis, una esperiencia interna del espíritu. Equí puede vese nel [[platonismu]] un antecedente claru del gnosticismu, tantu nel so dualismu materia-espíritu, como na so forma instrospectiva d'aportar a la conocencia cimera, siendo la ''gnosis'' una versión relixosa de la [[mayéutica]] de [[Sócrates]]. Esti dualismu tamién prefigura el futuru [[maniqueísmu]].
* El so peculiar [[cristoloxía]]: Siendo la materia'l anclaje y orixe del mal, nun ye concebible que [[Xesucristo]] pudiera ser un ser divín y acomuñar a un cuerpu material al empar, yá que la materia ye contaminadora. Por esa razón surde la doctrina del ''Cuerpu aparente de Cristu'', según la cual la Divinidá nun pudo venir en carne, sinón que vieno n'espíritu amosando a los homes un cuerpu aparentemente material ([[docetismo]]). Otres corrientes sostienen que Xesucristo foi un home vulgar que na dómina del so ministeriu foi llevantáu, adoptáu por una fuerza divina ([[adopcionismo]]). Otres doctrines afirmen que la verdadera misión de Cristu yera tresmitir a los espíritos humanos el principiu del autoconocimiento que dexaba que les almes salvar por sigo mesmes al lliberar de la materia. Otres enseñances proponíen inclusive que Xesús nun yera un ser divín.
* Peculiares enseñances sobre la divinidá. Ente estes atopaba la de que tou espíritu yera divín, incluyendo la parte espiritual del home (l'alma), que nun precisaba a naide pa salvase a sigo mesmu, siendo Cristu unviáu a revelar esa verdá. Per otra parte, el ceador ordenador de la materia (llamáu [[Demiurgu]]), al multiplicar cola so creación la materia, sería un ser malvao y opuesto al verdaderu Ser Supremu del cual surdió.