Diferencies ente revisiones de «Indlandsis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 8:
Los ''indlandsis'' tienen una forma cupular con una gran combadura, independientemente del relieve que tenga'l sustrato en que tán asitiaos. El pesu del xelu (nes partes más fondes "xelu fósil") (na Antártida llega a tener 2000 [[m]] d'espesura) provoca que la superficie de la litosfera sol xelu atopar nuna bona parte sol nivel del mar. A lo último el xelu glaciar ye una roca sólida que contribúi a la estructura de la corteza y condiciona la so [[isostasia|equilibriu isostático]].
 
Mientres los [[Glaciación|períodoperiodu glaciales]], la estensión de les capes de xelu amplíase considerablemente: nel [[Würm]] o [[wurmiense]], los casquetes estender por [[Europa]] y [[Norteamérica]] hasta unos 45º graos de llatitú.
 
Mientres los periodos tibios o templaos interglaciales, el retrocesu de les capes de xelu dexa señalaes buelgues nel relieve de les tierres remanecíes. De primeres, produzse por [[isostasia]] una lenta elevación del territoriu que tuvo sol xelu, y preséntense formaciones xeofísiques característiques: ''escudos'' —estenses planicies y llanures debíes a la fuerte erosión que causa la capa de xelu al avanzar y recular—. Esto apréciase especialmente nel hemisferiu norte, onde destaquen el ''[[Escudu Canadiense]]'' y el ''[[Escudu Bálticu]]'', [[llagos]] glaciares, llombes [[morrena|morrénicas]] (especialmente ''[[drumlin]]s''), valles d'orixe glaciar, [[fiordu|fiordos]], ''[[firth]]s'', [[ría|ríes]], xigantescos cantares rodaos y —como asocede na [[Patagonia arxentina]]— picachos aisllaos (antiguos ''[[nunatak]]s'') llamaos ''chihuidos''.