Diferencies ente revisiones de «Mitoloxía romana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 17:
Con éses la mitoloxía romana arcaica, siquier no referente a los dioses, nun taba formada por relatu sinón más bien el entrelazamiento y les complexes interrellaciones ente dioses y humanos.
 
La [[relixón]] orixinal de los primeros romanos foi modificada pola adición de numberoses y contradictories creencies en dómines posteriores, y pola asimilación de grandes porciones de la [[mitoloxía griega]]. Lo poco que se sabe sobre la relixón romana primitiva nun ye gracies a relatos de la dómina sinón a escritores posteriores que buscaron caltener les vieyes tradiciones del olvidu nel que taben cayendo, como l'estudiosu del [[sieglu I a. C.|sieglu I a. C.]] [[Marcu Terencio Varrón]]. Otru escritores clásicos, como'l poeta [[Ovidio]] nos sos ''[[Fastos]]'' (‘calendariu’), fueron fuertemente influyíos polos modelos [[PeríoduPeriodu helenísticu|helenísticos]], y nes sos obres recurrir con frecuencia a les creencies griegues pa rellenar los buecos de les tradiciones romanes.
 
[[Archivu:She-wolf suckles Romulus and Remus.jpg|thumb|170px|left|''Rómulo y Remu dar# de mamar pola lloba.'' Muséu Nuovo, Palazzo dei Conservatori, Roma.]]
Llinia 56:
== Dioses estranxeros ==
 
L'absorción de deidaes locales vecines tuvo llugar a midida que l'estáu romanu conquistaba'l territoriu vecín. Los romanos solíen conceder a los dioses locales del territoriu conquistáu los mesmos honores qu'a los dioses antiguos que fueren consideraos mesmos del estáu romanu. En munchos casos les acabante adquirir deidaes yeren convidaes formalmente a llevar la so casa a nuevos santuarios en Roma. En [[203 a. C.|203 a. C.]], la figura de cultu representativa de [[Cibeles]] foi retirada de [[Pesino]] (Frigia) y acoyida ceremoniosamente en Roma. Amás, la crecedera de la ciudá atraxo a estranxeros, a los que se dexaba siguir cola adoración a los sos propios dioses. D'esta forma llegó [[mitraísmo|Mitra]] a Roma y la so popularidá nes lexones estendió'l so cultu hasta tan llueñe como Bretaña. El dios [[Sol Invictus]] deriva del mitraísmo, tuvo un cultu bastante estendíu ente los militares a partir del sieglu IIIº, apaez representáu en delles monedes acuñaes por [[Constantino I el Grande]]. Amás de [[Dioscuros|Cástor y Pólux]], los asentamientos conquistaos n'[[Italia]] paecen contribuyir al panteón romanu con Diana, Minerva, [[Hércules]], Venus y otres deidaes de menor rangu, dalgunes de les cualos yeren divinidaes itáliques, procediendo otres originalmente de la cultura griega de [[Magna Grecia]]. Les deidaes romanes importantes fueron finalmente identificaes colos más [[antropomorfismo|antropomórficos]] dioses y dioses griegos, y asumieron munchos de los sos atributos y mitos.
 
== Los principales dioses del panteón romanu ==