Diferencies ente revisiones de «Oasisamérica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
Llinia 50:
Los arqueólogos alderiquen cuálos fueron los oríxenes y l'identidá étnica de los portadores de la cultura hohokam. Dalgunos señalen que'l desenvolvimientu d'esta cultura foi endóxenu (ayenu a les influencies estranxeres), y por casu, señalen que Snaketown tuvo los sos entamos nel añu 300 a. C. Pa otros, la cultura hohokam ye productu d'una migración sureña, proveniente de [[Mesoamérica]]. Pa defender esta postura, indiquen que les primeres amueses de cerámica hohokam daten del 300 d. C. (dómina na que sería fundada Snaketown), y qu'antes d'esti tiempu, nun s'atoparon nicios d'un desenvolvimientu cerámicu autónomu na rexón. Otramiente, otros adelantos teunolóxicos como les obres de [[riego]], o delles traces culturales como la [[cremación]] de los muertos paecen tener el so orixe nel Occidente de Mesoamérica.
 
El desenvolvimientu de la cultura hohokam ye estremáu en cuatro períodoperiodu: Pioneru (300 a. C.-550 d. C.); Colonial (550 d. C.-900 d. C.); Sedentariu (900-1100 d. C.); y Clásicu (1100-1450 d. C.). La construcción de les obres de riego dio empiezu dende'l periodu Pioneru, en que los hohokam construyíen les sos cases semisubterráneas pa protexese del inclemente calor del desiero sonorense. Nel periodu Colonial, les relaciones con [[Mesoamérica]] viéronse fortalecíes. La prueba d'ello ye l'afayu de cascabeles de cobre, espeyos de pirita y la construcción de canches de [[xuegu de pelota mesoamericano|xuegu de pelota]], que fueron realizaes con un toque bien particular de los hohokam. Les relaciones con Mesoamérica y la presencia d'estes mercaderías descrites indiquen que mientres el periodu Colonial los hohokam taben yá entamaos en cacicazgos y centros de poder. Pal periodu siguiente, les relaciones con Mesoamérica menguaron, y dio entamu la construcción d'edificios de delles plantes, como Casa Grande, que tenía cuatro niveles.
 
Pa cuando los europeos llegaron al desiertu de Arizona y Sonora, rexón a la que dieron el nome de Pimería Alta, los nucleos urbanos de los hohokam yá fueren abandonaos, presumiblemente por un desastre sanitariu y ecolóxicu qu'arruinó'l sistema social nativu. Los pobladores de la rexón yeren los [[pueblu pápago|pápagos]], un pueblu de [[llingües uto-azteques|llingua uto-azteca]]. Esti pueblu pimano tenía una economía basada na recueya y l'agricultura incipiente nes fasteres de los montes. El so patrón de residencia yera seminómada, pos teníen de migrar al cambéu d'estación pa enfrentar la escasez de los recursos alimentarios de los pies de monte qu'habitaben.
Llinia 163:
at:700
from: 700 till:1200 text:PeríodoPeriodu Viejo from:
1200 till:1450 text:Periodu Mediu