Diferencies ente revisiones de «Guerra de les Galies»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 119:
Tres la [[Avárico#Sitiu de Avárico|batalla de Avárico]], [[Vercingetórix]], que taba a unos cuantos miles de pasos de la ciudá retirar a la capital de los avernos, Gergovia, una ciudá asitiada nuna llomba de mal accesu, y protexía por un muriu, y doscientos mil soldaos galos. César tomó seis legión y coló escontra Gergovia, pero atopar con que Vercingetórix quemara toos les pontes qu'había sobre'l ríu Liger, polo que se-y enzancaba l'accesu a Gergovia, yá que en casu de querer construyir una ponte, sería destruyíu poles tropes gales que taben al otru llau del ríu, cerca de Gorgobina. Entós, Julio César unvió a la metá del so exércitu escontra'l sur, por que el enemigu pensara que se taba retirando. Al ver esto, los galos colaron escontra'l sur pa torgar que se construyera una ponte ellí. Entrín y non, Julio César y l'otra metá del exércitu construyeron una ponte y cruciaron el ríu. A otru día, cuando los galos enteráronse, fueron enfrentase con César, dexando pasu llibre pel ríu a la otra metá de los romanos. Al saber qu'estos postreros tamién taben nesi llau del ríu, los galos fuxeron a Gergovia. Cuando Julio César llegó a Gergovia, instaló dos campamentos, unu al pie de la cuesta y l'otru na metá d'esta. Julio César esperaba recibir ayuda de los sos aliaos heduos, pero resultó qu'el so maxistráu Divicíaco morriera y que'l nuevu jjefe nun yera bien capaz. Los enemigos políticos del nuevu maxistráu decidieron aliase a Vercingetórix ya inventaron que Julio César asesinara a dellos nobles heduos, y dixéron-yos a los refuerzos que teníen de lleva-y a Vercingetórix la cabeza de César. Cuando los heduos averábense, Julio César, per mediu d'espíes enterar de lo entamao, y coló escontra'l campamentu heduo colos nobles que según dicíen dalgunos, él asesinara. Al ver qu'éstos taben vivos, esculpáronse ante Julio César y xuniéronse-y.
 
Tres esto, César reparó que nun sería difícil tomar una posición ventaxosa más cercana a la ciudá. Entós, ordenó atacar a la pequenapequeña guarnición gala que s'atopaba ellí. Cuando la venció, ordenó a los sos soldaos retirase pa nun faer que combatieren en terrenes desventayosos, pero solo la caballería y la décima lexón obedeciéronlu, una y bones el restu, allampando una victoria rápida, cargaron hasta les mesmes muralles de la ciudá. El gruesu del exércitu galu salió al so alcuentru y adulces los romanos fueron cayendo. Viendo esto, Julio César, unvió a la lexón que dexara de reserva nel so campamentu por que se asitiara cerca de los galos, y asina protexer a les lexones qu'habíen desobedecido al xeneral romanu, y facilita-yos la retirada. Finalmente, Julio César llogró retirar de la zona de combate al exércitu qu'atacara por sigo solo, al qu'a otru día-y esplicaría que si desobedecían nunca podríen ganar a los galos de Vercingetórix. Nos díes siguientes, solo hubo escaramuzas de caballeros. Mientres, nel país de los heduos, el so maxistráu decidió aliase a Vercingetórix. Entós, César, tres un combate favorable de la caballería, retirar escontra'l país de los heduos, pero nun pudo evitar qu'entraren a la confederación gala de Vercingetórix. Los galos yeren poderosos por cuenta de la so inmensa caballería, polo que César pidió a los sos aliaos xermanos que collaboraren con dellos caballos, yá que podía usar lexonarios como caballeros de caballería. Asina, Julio César llogró llograr una inmensa caballería, y asitió les sos tropes nuna planicie cerca de la ciudá fortificada de Alesia. Los galos asitiaron la so caballería nuna llomba cercana, y César decidió atacalos, colando cola so caballería según una lexón oculta. Cuando los caballeros enemigos atacaron, los lexonarios dexáronse ver, y colos sos arqueros mataron a munchos de los galos, quien fuxeron n'escorribanda al campamentu de la infantería de Vercingetórix. Este, viendo la derrota de los sos caballeros, decidió abelugase en [[Alesia (ciudá)|Alesia]], esperando que pasara lo mesmo qu'en [[Gergovia]].
 
Cuando [[Vercingetórix]] llegó a Alesia, unvió a unos soldaos sos a pidir refuerzos a los galos, yá que solo disponía d'ochenta mil homes. César, que lo taba escorriendo, al ver les fortificaciones de la ciudá gala, dexó de llau la idea d'atacala y optó por sitiar la. Pa ello construyó siete campamento fortificaos, sofitaos por apartaces nos puntos claves. Depués, construyó un foso de seis paso de fondura sobre tola circunferencia de Alesia pa torgar la fuxida de los sitiaos y al llau del foso, construyó una muralla de tres paso d'altor. Pa torgar la llegada de refuerzos a los sitiaos, construyó, a cien paso de la otra muralla, trés fosos de seis paso de fondura, y una muralla de tres paso d'altor, asitiada enriba d'un terremplén d'otros cuatro pasos d'altor. A les muralles, asitió-yos una torre cada venti pasos y de diez paso d'altor. La muralla interior, aprosimao, midía dieciséis mil pasos de llargor, ente que la esterior midía ventiséis mil. Por cuenta de la escasez de cebera, los sitiaos espulsaron a les muyeres y a los neños p'aforrar provisiones. Tres delles selmanes, llegaron cuatrocientos mil galos de refuerzu comandados por Comio, un aliáu de Vercingetórix, tamién d'orixe avernu. Comio realizó delles escaramuzas de caballería que fracasaron, asina que decidió utilizar la so inmensa infantería p'atacar a César. A media nueche, avanzaron los cuatrocientos mil hombre de Comio hasta la muralla que guarnía a los cincuenta mil hombre de César. Al llegar, fixeron ruiu, por que los sitiaos salieren de Alesia y atacaren. Asina se fixo, pero dempués de rellenar el foso, retiráronse.