Diferencies ente revisiones de «Islles Chatham»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 10:
* [[Islla Chatham]] (''Wharekauri'')
* [[Islla Pitt (Chatham)|Islla Pitt]]
* [[PequenaPequeña Mangere]]
* [[Star Keys]] (''Motuhope'')
* [[Forty-Fours]] (''Motuhara'')
Llinia 24:
Los primeres habitantes d'estes islles pertenecíen a tribus inmigrantes de la [[Polinesia]], que s'establecieron alredor del añu 1000 d.C., y de esti aislamientu surdió'l pueblu [[moriori]]. L'orixe esactu d'esta xente permanez como tema de dellos discutinios. Dalgunos pensaron qu'aportaron directamente de les islles de la Polinesia allugaes más al norte, pero na actualidá les teoríes estándar ven a maorinos como provenientes de continente de Nueva Zelanda. Esti alderique tien un matiz políticu, una y bones los actuales habitantes maorís, descendientes d'aquellos qu'invadieron y conquistaron l'archipiélagu en 1832, reclamen un accesu a los derechos ancestrales maorís. Un estensu reporte d'esos reclamos, ''Rekohu'', foi publicáu pol Tribunal Waitangi.
 
La población moriori de les islles algama a 2000 habitantes. Viven como cazadores y pañadores, llogrando'l so alimentu del mar y de la flora nativa. Esta sociedá vivió pacíficamente, con pequenespequeñes organizaciones, pero calteniendo una población estable por aciu la capadura d'un ciertu porcentaxe de los neños varones.
 
El nome de les islles Chatham provien del barcu ''HMS Chatham'', comandado pol teniente de la [[Royal Navy]] [[William Robert Broughton]], que desembarcó nelles el 29 de payares de 1791 y reclamó posesión pa [[Gran Bretaña]]. Broughton comandaba el segundu barcu de la famosa [[espedición Vancouver]] (1791-1795).