Diferencies ente revisiones de «Islles de la Sociedá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"administrativamente" +"alministrativamente"
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
Llinia 27:
Esiste una lleenda sobre la creación d'estes islles <ref>Recoyida por [[Josep Maria de Sagarra]] nel llibru ''La ruta blava'' (La ruta azul)</ref> que diz qu'antes había cinco luna sobre'l cielu de Tahití que teníen una cara humana, muncho más acusáu que la Lluna actual. Quien les miraba fijamente volvíase llocu. El dios creador Taaroa, enoxáu col so maleficio, facer tremecer produciendo grandes terremotos hasta que cayeron a l'agua. Los cinco llunes, al cayer, formaron los cinco islles al oeste de Tahití: Moorea, Maiao, Huahine, Raiatea y Bora Bora.
 
El neerlandés [[Jacob Roggeveen]], en [[1722]], foi'l primer européu n'algamar una islla d'esti archipiélagu, la pequenapequeña Maupiti. Dempués, [[Samuel Wallis]], en [[1767]], afayó Tahití. El [[Francia|francés]] [[Louis Antoine de Bougainville]], en [[1768]], llamó al archipiélagu "islles Borbón" n'honor a la familia real francesa. El [[Inglaterra|inglés]] [[James Cook]], en [[1767]], llamar Society Islands n'honor a la Sociedá Real de Londres, organizadora del viaxe.
 
Ente 1772 y 1775, el virréi del [[Perú]], el [[España|español]] [[Manuel Amat y Juniet]], entamó tres expedición a les islles de la Sociedá. Teniendo noticia de la espedición de [[James Cook]] y ante la medrana d'una colonización británica de la isla, ordenó una primer espedición al mandu del marín [[España|español]] [[Domingo de Bonechea]], con Tomás Gayangos d'ayudante, a bordu de la fragata "Águila". Na segunda espedición (1774-1775), Domingo de Bonechea y José Andía y Varela, a bordu de los barcos "Águila" y "Xúpiter", reconocieron o afayaron una docena d'islles ente los archipiélagos de [[Tuamotu]] y de les [[Islles Australes]], y establecieron una misión en [[Tahití]], que nun tuvo ésitu. Nesta espedición morrió Domingo de Bonechea, que la so salú taba debilitada.